Четири личности, които ще липсват на маркетинга след 2011 г.

Четири личности, които ще липсват на маркетинга след 2011 г.

Тази година светът се раздели с някои големи имена, които промениха историята му. Част от тях имат особено значение за бъдещето на маркетинга и начина, по който той ще достига до хората съдържателно и чисто технически, смятат авторите в AdvertisingAge. Те припомнят с уважение и почит за личностите, без които маркетингът няма да е същия през 2012 г. Ето 4 от най-важните имена:

Стив Джобс, 56.  Обичайте го, мразете го - неговото влияние е неоспоримо, отбелязват авторите в AdAge. Под ръководството на Джобс Apple започва да доминира дигиталната епоха в света и залага съвременните стандарти за продуктовия дизайн, първо като представя компютъра Macintosh, а после и iPod, iPhone и iPad таблета. Майстор маркетолог, той поема традиционния подход към рекламирането, разказвайки историята за това как един продукт може да промени живота във възможно най-добрата среда. В живота си Джобс често вярва, че знае какво искат хората, преди те самите да знаят това, и често се оказва прав.

Елизабет Тейлър, 79. Тя бе една от легендите на Холивуд. Освен това бе едно от най-разпознаваемите лица в рекламната индустрия от последните десетилетия. Ликът й се появяваше в кампании на различни продукти - от шоколада „Уитман“, до козметиката на „Макс Фактор“. Лиз Тейлър си партнира с Elizabeth Arden Co. И участва в кампаниите на парфюми, сред които "Passion", "White Diamonds" и "Black Pearls“. В рекламата на "White Diamonds" тя изрича популярната в Америка фраза „Те винаги са ми носили късмет“. Този спот продължава да се върти в страната две десетилетия, след дебюта му през 1991 г.

Евелин Лаудер, 75. Тя бе доведената дъщера на Ести Лаудер и старши корпоративен вицепрезидент на Estee Lauder Cos. На нейното дело се отдава почит не само заради бизнес уменията й, но и заради кампанията с розовата панделка, която достига до много държави по целия свят и цели да повиши информираността сред жените във връзка с опасностите от заболяване от рак на гърдата. Измисля кампанията съвместно с Александра Пени - нейна приятелка и бивша главна редакторка на американското сп. Self, през 1992 г. Тази кампания със социална насоченост е смятана за една от най-полезните и успешни в изтеклия век. Започва като г-жа Лаудер и съпругът й Леонард раздават розови панделки в големите магазини с щандове за луксозна козметика и грим, за да напомнят на жените, че ракът на гърдата става все по-масово заболяване. След това инициативата се превръща в една от най-големите неправителствени организации в САЩ. Освен това г-жа Лаудер е известна и като създател на марката Clinique през 60-те години на миналия век. Тя е първата, която облича лабораторно палто на Clinique. През 2007 г. се разболя от рак на яйчниците, но продължи да участва в срещи, свързани с борбата срещу рака, и събития по целия свят.

Артър К. Нилсън младши, 92. Той стана президент на фирмата на баща му за изследване и социологически измервания Nielsen през 1957 г. и допринесе значително за това тя да разрасне възможностите си. Когато индистрията на кабелните телевизии в САЩ стартира и се разраства, неговата компания набира сила, като започва да измерва операциите в нея. Така се превръща в мейнстрийм услуга. Въпреки че технологиите и начина, по който се измерва телевизията с времето значително се промениха, Nielsen е все още известна в света като фирма, която дава адекватно измерване за програмите на широката аудитория.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ