Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Четирите нужди на съвременния клиент
Търсите ли нови начини да задвижите бизнеса си чрез маркетинг през 2015 г.? Опитайте да разберете по-добре модерния клиент и отговора му към продуктите и услугите ви.
Всеки клиент изпитва четири вида базисни нужди, имайте предвид това, посочва в списание Inc. Майкъл Гарбър. Съзнателно или не, хората винаги търсят да ги удовлетворят според него. Тези нужди са зрителна, емоционална, функционална и финансова. За да ги посрещне, бизнесът трябва да изгради системи, чрез които да стане по-конкурентен, защото те са ДНК на успешната търговска инициатива. Най-добрият начин да се привличат нови клиенти и да бъдат мотивирани досегашните да се завръщат.
Ето малко повече подробности.
Зрителна. Хората в съвременните общества имат силни предпочитания към естетиката. Документирано е в изследвания, че потребители вземат решения дали да купят само за няколко секунди, веднага щом влязат в магазина, на базата на това, което виждат. Така че помислете: достатъчно добре ли изглеждат сайтът ви, рекламата, търговците, магазинът, офисът, логото, визитките, опаковките на продуктите ви. Не е достатъчно да изглеждат добре, трябва визията да е страхотна. Много красива.
Емоционална. Хората отговарят емоционално и вземат потребителски решения емоционално. Всички факти и данни, цялата подробна информация им дава просто храна за размисъл и за рационално претегляне на алтернативите за да разпределят ограничения си бюджет, но понякога те просто са взели решението емоционално много преди да изслушат и пресметнат всички тези показатели. Някои клиенти обичат търговци, които се ангажират в продължителни разговори с тях и дълго им обясняват. Други предпочитат да не ги притесняват преди решението да си купят нещо. А трети просто искат последното, най-новото на пазара. Четвърти купуват само продукта, който ще издържи и ще работи дълго занапред във времето. Но винаги в решението има доза емоция, в някои случаи по-голяма, в други по-малка.
Функционална. Може би най-лесната за разбиране от всичките четири нужди, която просто покрива изискването купеният продукт или услугата да бъдат практични. Да работят! Толкова е просто. Ако не са функционални, успех в усилията да убедите човек да се върне да купи за втори път!
Финансова. Тази нужда не е толкова ясна и проста, колкото си мислите. От гледна точка на клиента, цената на продукта ви или услугата трябва да бъде в рамките на възможността му да я плати. Но колко е прекалено много и колко - твърде малко? Твърде ниската цена, може да отблъсне човека. Подобряването на ефективността и качеството ще наложи по-висока цена на продуктите ви, но и вероятно ще създаде повече приходи и печалби. Стига да държите цените на разумно ниво така, че да пожелаят хората да ги платят. Както и да се заиграете с поставената цена, имайте предвид че хората винаги се връщат към продуктите и компаниите, които са надхвърлили очакванията им и са ги изненадали приятно (може да бъде и с малък неочакван подарък от компанията, допълнителна настройка, удължена гаранция, месец гратис). Така те остават с впечатлението, че получават повече спрямо това, за което са платили, дори и да не са платили малко.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.