Фразата, която може да ви спечели работно място в Apple

Фразата, която може да ви спечели работно място в Apple

Apple е известна със своите брилянтни, но същевременно тайнствени тактики за интервю за работа, които бързо отсяват най-търсените таланти, за да се съсредоточат върху онези, които показват не само най-актуалните знания и опит от първа ръка, но и характера, който въплъщава идеалния служител на Apple.

По време на процеса на интервюиране на някои от най-опитните кандидати в областта, Apple гледа отвъд знанието. Вместо това, компанията търси онези кандидати, чиято работа може да процъфтява в забързана и енергична среда, където иновациите са на преден план и еволюцията е в основата на всичко.

За да намерите такъв кандидат в хода на интервю за работа, нещата опират до една фраза, която много малко са готови да изрекат. Тя разделя добре квалифицираните кандидати от най-квалифицираните. Тази фраза е: „Не зная“.

Много кандидати за работа се страхуват от това да бъдат изправени пред въпрос, на който нямат отговор. И все пак, за един работодател, това дава добра представа за дълбочината на характера на индивида. Но не просто защото добавя известна степен на автентичност към това, което кандидатът казва, че знае и може, или пък че показва смирение и почтеност.

Изричането на тези думи може да има изненадващ ефект поради няколко причини, всички от които могат да направят голяма разлика в качеството на следващия ви новоназначен служител, неговото въздействие върху екипната динамика и дори рентабилността на вашата компания.

Хората, учещи се през целия си живот, често са тези, които са готови да признаят, че не знаят всичко

Apple се стреми да изгради екип от хора, учещи се през целия си живот. Според Harvard Business Review работодателите търсят именно такива служители, защото те обикновено са гъвкави и се адаптират добре в бърза и постоянно променяща се среда. Този тип хора са склонни да бъдат отворени и креативни, защото в непрекъснатото си търсене на знания, те приветстват нови идеи и възможности и с това помагат за създаването на нови реалности.

Идентифицирането на учещия се през целия живот кандидат не е толкова просто, колкото въпроса дали човек обича да учи или не. От HR отдела на Apple знаят, че кандидатите за работа са склонни да им казват това, което мислят, че искат да чуят, в опит да ги впечатлят. Но има неочаквано прост начин да се определи кой е човек, учещ се през целия си живот – готовността му да си признае, че не знае нещо, дори ако става въпрос за привидни нелеп въпрос от типа на: „Плод ли е кокосът?“.

Причината е, че тези, които си мислят, че знаят всичко, не са склонни да продължават да се учат. В крайна сметка, какъв би бил смисълът да учите нещо, ако вече знаете всичко?

Истинският експерт знае достатъчно, за да е наясно с това какво не знае

Ако искате да идентифицирате истинския експерт, потърсете човек, който има толкова много познания в своята област на развитие, че с радост признава, че не знае всичко. Всеки истински експерт знае достатъчно, за да е наясно с това какво не знае. Обикновено по-младите и неопитни служители са тези, които мислят, че знаят всичко.

Това осъзнаване на необятността на конкретен предмет или област обикновено е придружено с желание за учене, интерес към опитване на нови неща и готовност да се правят грешки. Съоснователят на Apple Стив Джобс бе известен с това, че споделяше премеждията и трудностите, през които преминава. Той беше готов да изследва нови хоризонти и съответно да прави грешки, които да признава. „Вероятно съм правил повече грешки от всеки в тази зала. И имам белезите, за да го докажа“, каза Стив Джобс в реч по време на Световната конференция на разработчиците на Apple през 1997 г.

Иновацията не се ражда от знанието, а от непознатото

Коренът на иновациите не е знанието, а по-скоро огромното непознато. В рамките на неизвестното е разбирането, че има много повече възможности от това, което в момента знаем, че е възможно. Това разбиране за нашите ограничени познания ни помага да изградим визия за това, което би могло да бъде. Ако не беше това разбиране за неизвестното, Apple щеше да създаде по-добър CD плейър, а не iPod. И както се казва, Форд би отгледал по-бърз кон, вместо да се занимава с автомобили.

Когато вземате решения за наемане на нови служители, търсете кандидати, които са готови не само да бъдат открити и честни за това, което знаят, но и да споделят свободно какво не знаят. В процеса вие давате приоритет на автентичността пред съвършенството - нещо, което е много по-полезен инструмент, когато искате да научите повече за същността на някого.

………………

Кели Мейн за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ