Отговорността ме мотивира

Отговорността ме мотивира

bTV Media Group залага на модела ESG във всяка своя стъпка, разказва Велимира Петрова, директор „Продажби“ в  компанията

- Кои промени на телевизионния пазар дефинират тенденциите в търговските инвестиции и творческите решения на брандовете? Виждат ли те нова сила и стойност в телевизионната реклама?

- Телевизията продължава да привлича най-голямата част от рекламните бюджети в България. Все повече разнообразие на съдържание и емоция се търси както от зрителите, така и от клиентите. Телевизиите залагат на риалити формати, които да провокират интерес и свободно и естествено да удължат цикъла си на живот и извън телевизионния ефир. Това допълнително надгражда съдържанието през всякакъв вид платформи, за да достигне до още по-голям брой хора, задоволявайки все по-голямото медийно потребление на аудиторията. Телевизионната реклама се надгражда значително и чрез интеграция в съдържанието. Създаването на локални продукции предоставя огромна възможност на клиентите да разширят активностите си, влизайки в съдържанието на телевизионните програми и грабвайки възможността да се позиционират в среда и контекст, където посланието им ще се „свърже“ естествено. Така се допълва и добавената стойност, която брандовете търсят при изграждането на връзка със зрителите, за да ги направят потребители на своите продукти и услуги. Като плод на дългогодишните усилия на своите творчески и търговски екипи bTV Media Group осъществява запомнящи се визуални интеграции с помощта на най-съвременните технологии и креативни идеи за персонализирана комуникация на бранда. Клиентите все повечетърсят креативни решения не само по отношение на посланията в рекламните си клипове, но и при тяхното позициониране, качествените параметри и нестандартните рекламни формати.

- Какво направи bTV Media Group силна и различна през 2023 г.? Как компанията ще отговори на все по-високите очаквания от страна както на зрителите, така и на цялото общество, за да запази изградения си имидж на институция със значима публична роля?

- bTV усеща пулса и движението на пазара и затова толкова години задържа и устоява на имиджа си на трендсетър в индустрията. През 2023 г. разнообразието на риалити форматите основно залегна в прайм тайм слотовете на основния ни канал. Забавни, романтични, състезателни, музикални и кулинарни са посоките на предаванията, които bTV създаде и създава през 2023 г., за да задоволи търсеното разнообразие сред българската аудитория и да я забавлява. Отговаряме на желанието на зрителите за емоции, които задържат спомена от преживяното. Създадохме теми и дискусии, които продължават да отекват в обществото, и сме горди, че оставаме предпочитан източник на информация. Именно значимата публична роля, която има медийната група, е основният двигател зад разработването на локални продукции и актуални предавания с акцент върху документалната журналистика, върху многообразието на българската култура и върху модерното общество, което следи и гледа нашите заглавия. Вярвам, че изграденият ни имидж символизира отговорността, която носим и имаме към зрителя и обществото – да бъдем източник на цялостната палитра от човешки емоции, които аудиторията търси в съдържанието – ентъртеймънт, смях, адреналин и усещане за приключение, информираност и доверие. Не пропускам и успешната формула, която bTV наложи първа в новините – интервю на живо със събеседник по актуален обществен въпрос в края на централна емисия новини, която продължава и през новия сезон.

Актуалните предавания на bTV започнаха есенния телевизионен сезон с богато разнообразие от нови формати, ексклузивни събеседници, коментари и анализи от обществено-икономическия и политическия живот на страната. Оценяваме, че ротацията на нашите експертни водещи и лица запазва елемента на новото в добре познатото и търсено съдържание. Всеки риалити формат и предаване предлагат изненади още с началото на сезона от 4 септември: „Фермата“ за първи път има още една водеща. Форматът се завърна в ефира на bTV под мотото „Нишката на живота“. Прецедент в историята му е, че елиминационните дуели ще са отборни, не индивидуални, а динамиката и напрежението ще бъдат в пъти по-големи. В деветия сезон има още една изненада – начинът, по който участниците ще напускат стопанството. MasterChef изненада още с кастингите – с новите елементи в правомощията на журито да „спасят“ по един участник, както и групирането на кандидатите според ястието, с което искат да впечатлят. Хуморът и симбиозата между журито, както и интеракцията им с участниците, са поднесени по елегантен начин, който впуска аудиторията в една изключително стилна телевизионна презентация на кулинарните битки, които, както знаем, са изпълнени с борбеност, амбиция и разнообразни емоции. И, разбира, се с юбилейния си 10-и сезон „Гласът на България“ се завърна уверено в ефира и привлече многобройната си аудитория, която за поредна година с нетърпение очаква и следи формата. В него представихме и новия СУПЕР БЛОК БУТОН, от който журито вече се възползва. „Стани богат“ стартира със специална седмица, в която главните герои са деца, подкрепени от своите родители, близки и роднини.

- Как опитът и експертизата ви от работа в две големи медийни групи, а също и в мащабна глобална медийна агенция допринасят за ефективността на стратегическите решения в търговията с телевизионно, радио и дигитално рекламно време, които вземате?

- Опитът, какъвто и да е той, е винаги от полза и вярвам, че той е най-големият учител. Щастлива съм, че работя това, което истински обичам, а вярвам, че това е другата важна съставка, която помага да надграждаш себе си все повече и повече. Разбира се, че моят професионален път е основна причина да се чувствам уверена в решенията, които вземам, защото това дава възможност да развиеш усета си до степен да можеш много бързо да предвиждаш и реагираш на събитията. В рекламната и като цяло в медийната индустрия динамиката е много сериозна и всеки един от нас живее с този ритъм и знае, че изпуснеш ли момента, можеш да излезеш напълно от фокус. Затова правилната реакция в правилния момент е изключително важна. Работата ми ме среща с разнообразни професионалисти и провокира значими и запомнящи се проекти, които се стремим да надграждаме взаимно с всяка следваща инициатива. Погледът ми върху голямата картина – върху многообразието от елементи по пътя на една рекламна кампания, ми дава увереността в стратегиите и предложенията, подходящи за всяка една платформа. Когато работиш със съмишленици, с които заедно градим облика на медийния бизнес, отговорността мотивира още повече желанието и стремежа да бъдеш максимално ефективен.

- Какво е новото, с което ще изненадате зрителите на bTV през новия телевизионен сезон? Кои от изпитаните формули и идеи ще запазите и накъде ще отведете аудиторията си в бъдеще?

- През новия сезон емоциите ще дебнат отвсякъде. Най-изпитаната формула е тази да отговаряме на интересите и желанията на аудиторията, съчетавайки изненада, провокация и разнообразие. Радвам се да заявя с увереност, че през новия телевизионен сезон на bTV всеки формат идва с разнообразие и нещо ново.

Формулата и преживяванията за всички пред екрана и зад кулисите може да се обобщят с думата „иновация“, а тя значи следното: да обновиш даден съществуващ продукт или процес по начин, който го подобрява. Защото няма нужда да променяме нещо, което е вече утвърдено успешно. Ние просто го правим още по-добро. В Световния ден на почистването – 16 септември, bTV и хиляди доброволци чистиха в страната в рамките на 11-ото издание на кампанията „Да изчистим България заедно“.

- Как премина инициативата и как успявате да поддържате интереса към нея през всички тези години? Какви са останалите ESG политики, които сте внедрили в компанията?

- Ако има нещо, което все повече обединява човечеството, то е обърнатият поглед с широко отворени очи към грижата за природата. В този смисъл кампанията „Да изчистим България заедно“ е все по-актуална и отговаряща на духа на времето, в което живеем. Тазгодишното единадесето издание на кампанията се проведе под надслова „Готови сме!“ и за поредна години обедини доброволци, бизнеса, институции и неправителствени организации. Ключовият елемент на инициативата всяка година е, че тя влага истинска упоритост и енергия не само в грижата за околната среда и нейното бъдеще, но и в стимулирането на чувство за лична отговорност и възпитание на децата. Именно затова тази година ролята на най-малките бе да поведат своите родители, приятели и цялото общество в мисията „Да изчистим България заедно“. ESG е моделът, който bTV Media Group прилага активно в отношенията с всички партньори и заинтересовани страни. През настоящата година медийната група като част от голямото семейство на Central European Media Enterprises (CME) и международната компания PPF Group ще продължи да се ангажира с важни социални каузи и граждански инициативи, които формират концепцията за устойчиво медийно и обществено присъствие в България.

bTV Media Group ежегодно застава и зад десетки стойностни кампании, които получават безвъзмездна възможност за комуникация в нашите канали и платформи. Сред тях се открояват каузи на БЧК, УНИЦЕФ, „Джуниър Ачийвмънт“, Run2Gether и др. Съвсем наскоро екипите ни реагираха скоростно в подсилването на комуникацията около трагичните наводнения по Българското Черноморие. Винаги работим в посоката да бъдем „Добрият пример“ за обществото в България.

Автор: Борис Вълчинов. Текстът е от бр. 09/23 на списание "Мениджър", който е на пазара. Ще го откриете и в платформата за дигитално четене ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ