Джеф Безос за кадровата политика

Джеф Безос за кадровата политика

Създателят и изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос е известен с това, че държи на кадровата политика. Неведнъж той е цитиран от американските медии да коментира важността й. Amazon е пословична с трудния за преминаване процес на назначаване в нея. 

Компанията вярва, че "всеки нов служител трябва да увеличава средното ниво на продуктивност на екипа, към който се присъединява", какъвто и да е този екип. Затова тя поддържа високи стандарти за наемане, които трайно покачва. 

Интервютата й не са шега, разказва Business Insider. В тях се задават въпроси като "Как бихте разрешавали проблеми, ако сте от Марс?" или "Да кажем, че сте Amazon и Samsung ви предложи 10 000 телефона Galaxy S3 с 34% отстъпка. Това добра сделка ли е?". 

В ранните дни на Amazon Безос споделил с колега идея, която перфектно обобщава кадровата политика на Amazon. Според историята, разпространена от списание Fast Company, Безос казал "По-скоро бих интервюирал 50 души и не бих назначил никой, отколкото да назнача неправилния човек".

Тази философия обяснява защо компанията използва част от служителите си в процеса на назначаване, като ги нарича "bar raisers" - за да е сигурна, че не се избират нови постъпления, които не са напълно подходящи да работят в нея. Тези служители "вдигат летвата". Те са инженери или управляват екипи, но в допълнение към останалите си задължения прекават 20-30 часа седмично, интервюирайки кандидати за работа за позиции в други части на компанията. Всеки кандидат преминава през 5 интервюта, всяко от които е с продължителност два-три часа. Ако служителят от групата "bar raisers" има възражение и препоръчва Amazon да не го назначава, той може просто да наложи вето на процеса. 

Това според управата на Amazon предотвратява възможността някой мениджър просто да назначи човек в екипа си, защото има спешна нужда да се заеме длъжност, или за да се свърши и тази работа. 

"Да работим, за да създаваме парченце история, не е лесно. И, да, откриваме, че нещата са такива, каквито трябва да бъдат!... Вдигане на летвата високо в подхода ни на назначаване беше и ще бъде най-важният елемент от успеха на Amazon.com", обяснява в годишното си писмо да акционерите през 1998 г. Джеф Безос. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ