Български лекари откриха три нови гена, водещи до наследствени заболявания

Три нови гена, които водят до наследствени заболявания, откриха български лекари и генетици.За пръви път постижението беше обявено на провеждащия се в Албена форум на темата "Гени, мозък, интелект, поведение".

Изследванията са правени през последната година и половина и въпреки липсата на държавно финансиране, учените са успели да приключат работата си по проекта. Описването на новите наврологични заболявания ще доведе до по-точното им диагностициране, както и до възможност за профилактика.

„В семейства, където съществува риск да се родят болни със същото залболяване, вече съществува възможност за пренетална диагностика, за дородова диагностика, за диагностично консултиране в тези семейства. Всичко това може да ги предпази от възникването на нови болни в тези семейства”, обясни пред bTV д-р Ивайло Търнев от УМБАЛ „Александровкса”.

По време на форума националният консултант по медицинска генетика професор Иво Кременски ще очертае проблемите с въвеждането на новите геномни изследвания в медицинската практика. Ще бъдат представени и напредъка в лечението на мозъчни тумори, за генетиката на поведението, за проблемите на хората с аутизъм.