Новите технологии ни превърнаха в "златни рибки"

Новите технологии ни превърнаха в златни рибки

Хората стават все по-обсебени от смартфоните и таблетите. Те "плуват" в море от виртуална информация и това от година на година намалява способността им да задържат концентрация на ума. 

Изводите са от проучване на Microsoft, цитирано от британския вестник "Индипендънт". Изследването било проведено сред 2000 души. С електроенцефалограми били наблюдавани мозъчните процеси на още 112 участници. Целта била да се установи въздействието на устройствата с джобен размер, които превземат живота ни, както и да се проучи влиянието на дигиталните медии, които превземат живота ни.

Авторите на изследването установяват, че способността на хората да останат концентрирани е намаляла до 8 секунди - в предишно наблюдение от 2000 г. тя бе 12 секунди. Това означава, че заради технологиите хората вече не могат да останат съсредоточени толкова дълго, колкото една златна рибка - този вид декоративни риби се концентрират в една посока 9 секунди.  

Изследването е описано в доклад от 50 страници. То е проведено сред канадци, приели дигиталното като неотменима част от ежедневието си, търсещи постоянен достъп до множество електронни екрани. Част от тях са считани за "ентусиасти в областта на социалните медии", друга - за личности, които от рано адаптират най-новото в света на технологиите. Оказало се, че точно този тип личности най-много се затрудняват да се фокусират, поставени в среда, където е нужно по-дълго да задържат внимание върху случващото се или онова, което им се казва. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 26 август. Имен ден празнуват Адриан, Адриана, Наталия
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 25 до 31 август
„Трябва да ни дадат магнити“: Тръмп предупреждава за 200% мита върху Китай, ако износът бъде ограничен
Пантерата се завърна: Забелязаха я в село край Тутракан
Зеленски: Украйна има за цел да си осигури поне 1 млрд. долара месечно за закупуване на оръжия от САЩ
Новата икономика: Нов световен ред се заражда в предлагането на облекло
Митът, който убива емоционалната интелигентност
Борсовият индекс SOFIX с три пъти по-висок растеж от средния за Европа