Запомняме по-малко от електронните книги, отколкото от хартиените

Ново изследване е установило, че читателите на електронни книги в много по-малка степен си спомнят събитията от даден сюжет, отколкото прочелите го на хартиен носител, пише The Guardian. Изследването е част от по-голямо проучване с европейски мащаб, фокусирано върху ефекта от дигитализирането на четенето.
В рамките на изследването, което предстои да бъде публикувано, учените са дали на над 50 читатели една и съща кратка история от Елизабет Джордж. Половината доброволци са прочели книгата на електронно устройство, другата половина на книжен носител, а след това са отговаряли на въпроси по съдържанието на творбата.
Що се отнася до емоционалната реакция и потапянето в сюжета, резултатите на двете групи са били сходни. С различен успех обаче участниците са възпроизвели хронологията на събитията.
„Читателите на електронна книга са се справили доста по-зле при възпроизвеждането на сюжета, когато са били помолени да подредят 14 събития в правилния ред“, казва Ан Манген от Университета Ставангер в Норвегия, която ръководи изследването.
Учените допускат, че осезанието, свързано с електронната книга не предоставя същата база за мисловна реконструкция на една история, както това при отпечатаните книги, съобщи „Фокус”. „Когато четеш на хартия, можеш да усетиш нарастването на страниците от лявата ти страна и намаляването от дясната“, обяснява Манген.
„Напредъкът в прочитането на произведението се усеща и чрез докосване, а не само със зрението“, добавя тя.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.