Откриха защо честата консумация на червено месо вреди на сърцето

Химикал, открит в червеното месо, помага да се обясни защо прекаляването с пържоли, кайма и бекон вреди на сърцето, твърдят американски учени, цитирани от BBC.

Изследване, публикувано в списание „Нейчър медисин” показва, че L-карнитинът, съдържащ се в червеното месо, се разгражда от бактерии в червата. След това постъпмва в черния дроб, където се трансформира в химикал, наречен ТМАО. Това пък предизвиквало серия от събития, които довеждат до по-високи нива на холестерола и увеличен риск от сърдечни болести.  Диетолозите предупреждават, че по същата причина може да съществува риск за хората, приемащи хранителни добавки с карнитин.

Съществуват множество изследвания, които предполагат, че честото консумиране на червено месо може да бъде вредно за здравето.  Във Великобритания правителството препоръчва да се консумира не повече от 70 грама на ден червено или обработено месо, което е еквивалент на два резена бекон.

Смята се, че наситените мазнини и консервантите допринасят за сърдечни проблеми. Въпреки това учените са на мнение, че те не са единствената причина червеното месо да вреди на сърцето.

„Нивото на холестерола и наситените мазнини в червеното месо не е толкова високо - нещо друго допринася за увеличаване на риска от сърдечносъдови болести”, отбеляза ръководителят на изследването д-р Стенли Хейзън от клиниката в Кливлънд.

Експерименти с мишки и хора показаха, че чревни бактерии могат да погълнат L-карнитина и да го трансформират в химикал, който  е свързан с образуване на мастни депа в кръвоносните съдове и може да предизвика сърдечни болести и смърт. „ТМАО често е пренебрегван, но има значимо влияние върху метаболизма на холестерола, поясни д-р Хейзън. Получените резултати потвърждават теорията, че е по-добре да се консумира по-малко червено месо, заключават учените.