Откриха протеин, позволяващ на организма да унищожава опасни вируси

Неизвестен досега на медицината протеин, подобряващ съществено имунната реакция на организма срещу различни вируси и болестотворни бактерии, бе открит в рамките на ново изследване, провеждано от група специалисти от Масачузетския медицински университет.

Експертите предполагат, че откритието ще направи възможно разрабоването на нови методики за лечение на опасни вируси, които са способни да блокират или понижават имунния отговор на организма.

Голяма част от микробите и вирусите, попадащи в човешкия организъм, така и не водят до заболявания, тъй като макрофагите – клетки със защитна функция, които са част от имунната система, обикновено ги унищожават преди да започнат да се размножават и да нанесат вреда на здравето. Но в хода на еволюцията все повече вируси се „научават” да се приспособяват към механизма на действие на имунната система като „маскират” собствените си ДНК под формата на здрави клетки. В резултат защитата на организма сработва твърде късно и инфекцията успява да ни разболее.

Откритият протеин, наречен от учените ГЕФ-H1 е именно веществото, което позволява на имунитета да открие на ранен етап скритите заплахи и да организира навреме съпротивата. Белтъкът контролира системата от т.нар. микротръбички, които обкръжават клетъчните ядра . Те първи биват поразени в процеса на инфектиране на здравите клетки, което на практика е предупредителният сигнал за задействане на имунитета.
Концентрацията на новооткрития протеин обаче е индивидуална, на което до известна степен се дължи и факта, че някои хора имат по-здрав имунитет, а други – по-слаб. Теоретично, стимулирането на активно производство но този протеин в организма ще позволи съществено да се подобри състоянието на цялостната имунна система, в резултат на което човек ще боледува много по-малко и ще е много по-устойчив на различни инфекции, убедени са учените.