Пробив в борбата с диабета

Политика за бисквитки

Учени направиха пробив в борбата с диабета. Изследвания, проведени в Калифорнийския университет и в Университета на Барселона, са установили, че един от ензимите инхибитори е в състояние да предотврати и лекува развитието на диабет при мишки с наднормено тегло, пише Gizmang. Според учените изследването не само открива потенциална терапия на заболяването, но и хвърля светлина върху ефекта на мастните киселини върху здравето.

Изследователите са доказали, че ензимът sEH може да намали симптомите на диабет при мишки, като стабилизира метаболитите в омега-3 киселината, наречена DHA. Oпити, проведени в Калифорнийския университет, показват, че разработваното лекарство намалява или предотвратява свързаните с диабета симптоми като умора, свръхнапрежение, диабетична болка, втърдяване на артериите и сърдечна недостатъчност.

Жоан Клариа от Университета на Барселона отива още една крачка напред. Тя е открила, че лекарството лекува мишки, които имат повишени нива на определени мастни киселини. “Предишните ни изследвания доказаха че медикаментът, върху който работим, намалява симптомите на диабет при мишките”, казва д-р Брус Хаммък, ръководител на Лабораторията за пестицидна биотехнология в Калифорнийския университет Дейвис, цитиран от Фокус. “Това, с което въодушевяват резултатите на Жоан Клариа, е, че лекарството предлага превенция или лечение на повишени нива на омега-3 мастни киселни при мишки”.

Д-р Брус Джермън, който не участва в проучването, отбелязва, че очевидната връзка между стабилизирането на метаболитите в DHA и лечението на симптомите на диабета подобрява разбирането на ефекта на омега-3 мастните киселини върху здравословното състояние.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света