Част от ума определя икономическата стойност

Част от ума определя икономическата стойност

Определена част от човешкия ум отговаря за ежедневните решения, свързани с избора на стоки. В кората на главния мозък се случват сложни неврологични процеси, свързани с моралните решения на хората и оценката им на това дали даден продукт има стойност.

До това заключение са достигнали изследователи в университета на Пенсилвания, цитирани от ScienceDaily.

Стойността на даден предмет е свързана с оценката на човека за очаквания ефект, който той ще окаже върху него, както и за качествата му. Тя има отношение също към обявената цена за него, в случай на търговско предложение за размяна. Или с усещането за цената му, каквато трябва да бъде. 

Експеримент на доцент Джоузеф Кейбъл и негови колеги психолози от университета на Пенсилвания успя да докаже връзката между кората на главния мозък и това как хората определят икономическата стойност, припомнят американски онлайн медии. Учените наблюдаваха реакциите на избор при пациенти с нарушени мозъчни процеси заради някакъв вид травма (включително на хора с инсулт, аневризма или мозъчен тумор). На участниците е предложено да изберат и оценят два вида въображаеми експериментални предмети, нарисувани на лист хартия - шоколадови десертчета и кутии със сокове. 

"Хората с увредена кора на главния мозък бяха по-малко неспособни да избират нещата, който са с висока стойност”, посочи Кейбъл. Той подчерта, че пациентите със засегнати мозъчни процеси действат и избират по-нелогично. 

Експериментът му включва сложна игра с представянето на въпросник от 11 страници с изображения на различни видове сок и шоколадови десертчета. Участниците били помолени да изберат продуктите, които обичат, за да ги получат в края на експеримента. Възможни били всякакви комбинации и видове избор. Върху продуктите на всяка страница не били обозначени цени. Всеки човек можел да избере между група от 6 сока и 2 шоколадчета, група от 3 сока и 3 шоколадчета или никакъв сок и 4 шоколада. От това те си направили извод, че шоколадът е с три пъти по-висока цена от сока.

Избирайки различни възможности, с опцията да ревизират и променят изборите си, пациентите разкрили в каква степен предпочитат един предмет на картинката пред друг.

"Искахме да дадем на хората най-добрия възможен шанс да бъдат последователни и верни на принципите, които сами са разбрали”, обяснява Кейбъл. Той подчертава, че логиката и вътрешните правила на хората са били ключови в изследването му. "Много от пациентите с увреждане на кората на главния мозък направиха множество нелогични избори”, твърди той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ