Културни кодове: Поколението Z се чувства изолирано от технологиите, жадува за срещи на живо
Служителите от поколение Z често биват критикувани заради търсенето на по-гъвкави работни условия, позволяващи работа от разстояние, но ново прочуване установи, че самите те искат повече срещи на живо.
Около 91% от служителите от Gen Z казват, че би било хубаво да има баланс между виртуални възможности и взаимодействията на място за свързване с други хора в тяхната компания и в тяхната индустрия, според скорошно проучване сред 1824 възрастни в САЩ, проведено от Harris Poll по поръчка компанията за събития Freeman.
Най-младото работещо поколение смята, че личните контакти с хората са нещо ценно. Проучването установи, че 91% от поколението Z също са съгласни, че личните контакти са едни от най-добрите начини за изграждане на социални и междуличностни умения, информира Си Ен би Си.
Повечето (89%) от поколението Z са съгласни, че взаимоотношенията, изградени по време на контакти на живо, са от решаващо значение за изграждането на професионална увереност, а 86% са съгласни, че присъствието на физически събития е от ключово значение за кариерното развитие.
Желанието да подобрят комуникационните си умения е отчасти причината, поради която служителите от поколение Z са толкова запалени да посещават повече събития на място. Много млади хора са учили виртуално по време на пандемията от COVID-19 и са започнали първата си работа, работейки от разстояние, което не е им е позволило да развият някои социални умения, като например работа в мрежа и ориентиране в междуличностната динамика.
Само около двама от всеки пет участници в проучването са изразили висока увереност в общуването с хора в тяхната индустрия или изграждането на силни бизнес отношения.
Междувременно 82% от представителите на поколението Z казват, че искат да се чувстват по-комфортно да изразяват себе си и да имат личен контакт с другите, докато 79% казват, че целта им е да могат да взаимодействат с хората повече „в реалния свят“.
Те обвиняват технологиите за проблемите си.
Над две трети от служителите от поколението Z казват, че технологиите са ги накарали да се чувстват по-малко свързани и по-изолирани от другите в тяхната компания и индустрия. Близо 80% казват, че компаниите се фокусират повече върху технологиите, за да се „свържат“ с хората, вместо да насърчават „личните връзки“.
Като цяло от поколението Z искат компаниите да разпределят повече разходи за събития, за да им помогнат да изграждат по-силни бизнес отношения.
По-възрастните поколения приписаха възхода на дистанционната работа на професионалистите от поколение Z, цитирайки липсата на работна етика и дисциплина сред служителите от тази група. Британският 77- годишен бизнесмен лорд Алън Шугър наскоро каза, че младите работници „просто искат да си седят вкъщи“ и че трябва да се върнат в офиса.
„Дребни неща, като взаимодействие с вашите по-зрели колеги, ще ви покажат как да направите това, как да направите онова“, каза лорд Шугар пред Би БиСи. „Това липсва в тази култура на работа от вкъщи“
Изпълнителният директор на Freeman Джанет Дел обаче заяви пред Си Ен Би Си, че тези възгледи са доказано погрешни.
„Това изследване напълно преобръща този наратив. Данните показват, че поколението Z не движи чисто дигитална революция – те всъщност се застъпват за по-обмислена интеграция на цифрови взаимодействия и взаимодействия лице в лице“, каза Дел.
„Те не търсят да се скрият зад паравани, а активно търсят възможности за изграждане на междуличностни умения и смислени професионални взаимоотношения. Това поколение има добре развито разбиране за това кога технологията помага и кога възпрепятства истинската връзка“, добави Дел.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.