57% от българите даряват пари благотворително по Коледа

Повече от половината българи – 57%, проявяват съчувствие към социално слабите по Коледа, показва проучване на агенция IPSOS, направено по поръчка на ПРОФИ КРЕДИТ в Полша, Чехия, Словакия и България. Българската квота е най-високият процент сред анкетираните от четирите държави. В Полша за благотворителност дават 50% от хората, в Словакия този процент е 40, а в Чехия - 38.
Във всички страни обаче, този процент е по-нисък от миналата година, въпреки че общият размер на даренията расте.
Жените са в значителна степен по-състрадателни в това отношение и много повече дават пари за благотворителност, отколкото мъжете. Хората най-често откликват с дарения за каузи, свързани с деца в социално неравностойно положение или с увреждания.
„От проучването следва изводът, че пари за подпомагане на деца дават 85% от българите и словаците и три четвърти от поляците и чехите. Най-често по Коледа се купуват подаръци за домовете за деца. На второ място в България е помощта за възрастните хора,“ казва Ондржей Локвенц, глобален маркетинг директор на дружествата ПРОФИ КРЕДИТ.
Мнозинството от българите (85%) избират като най-честа форма на благотворителност дарителските SMS-и. Това е и предпочитаният начин за благотворителност за повече от половината словаци. Чехите също използват DMS съобщения, 45% от тях най-често изпращат пари на конкретни благотворителни организации. В Полша повече от половината хора даряват за благотворителност, като си купуват конкретен продукт.
Българите даряват за благотворителност най-често, но най-малко - най-много българи (44%) правят дарение в размер на 6-10 лв. Повече от 60 лв. дава всеки четиринадесети българин. Една пета от поляците (24%) даряват за благотворителност повече от 30 лв. Три четвърти от чехите даряват на нуждаещите се повече от 10 лв. Три четвърти от словаците изпращат за благотворителност максимум 10 евро (около 20 лв.).
В рамките на своята програма за социална отговорност – „Детска усмивка с ПРОФИ КРЕДИТ“, българското дружество подкрепя фондация „За нашите деца“. „Съзнаваме нашата отговорност към обществото, ние сме основният партньор на Чешкия комитет на УНИЦЕФ. Не само, че правим парични дарения, но включваме нашите служители, които участват в редица проекти и дейности, подкрепящи дейността на УНИЦЕФ,“ каза Ондржей Локвенц, глобален маркетинг директор на дружествата ПРОФИ КРЕДИТ.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Социалният министър: Възрастта за пенсиониране не трябва да се увеличава
Политика |Луис де Гиндос: ЕЦБ подкрепя по-малко банкови буфери и по-прости правила за малките кредитори
Финанси |Nike отчита изненадващ ръст на приходите на фона на усилията за преструктуриране
Компании |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.