Гледаме най-много телевизия в Европа, в интернет търсим предимно нови знания
Българският дом се е превърнал в нещо много повече от място, в което се храним, почиваме си и спим – станал е центърът на лична културна вселена, работно място, място за обучение и забавление, място където се свързваме с нашите близки и приятели и черпим вдъхновение от света около нас. Това отчита тазгодишното издание на ежегодното проучване на Samsung Techonomic Index 2015, представено днес.
То е най-задълбоченото и най-мащабното изследване, което проследява как хората си взаимодействат с технологиите. Проучването се провежда за втора поредна година и вече обхваща 18 европейски държави като тази година са интервюирани онлайн 18 000 души на възраст над 16 г. в Австрия, Белгия, България, Дания, Финландия, Германия, Гърция, Италия, Унгария, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Испания, Швеция, Швейцария, Румъния и Великобритания, т.е. по 1000 души във всеки пазар.
Една от обнадеждаващите и положителни тенденции в резултатите е, че българите имат интерес и са готови да влагат повече в образователно дигитално съдържание, отколкото в онлайн игри - 61% от българите, платили за онлайн съдържание въобще през последния месец, са вложили в достъп до образователно съдържание, а 46% от общия процент, са платили за игри или приложения за забавление. С други думи, инвестициите за дигитално образование растат, докато времето, прекарано в игри на мобилни устройства, намалява. Oт информативните и често образователни презентации в TED Talks до онлайн езикови курсове и YouTube видеа от типа „как да“, българските домакинства все повече търсят информация онлайн, ориентирана към нови знания и умения.
Също така българите, най-много от всички европейци гледат телевизия, сочат още данни от проучването. Почти три четвърти (72%) от българите редовно гледат онлайн телевизия, филми или видео съдържание, сравнено с 54% от европейците. 30% от домакинствата в България са платили през последния месец за достъп до филми онлайн, сравнено с 24% от домакинствата в Европа.
Дигиталните книги и публикации също са популярни, като почти половината от българите (43%) избират да ги четат поне веднъж седмично.
От всички европейци, българите прекарват най-много време пред телевизора – средно 4 ч. и 8 мин., докато средно за Европа това време е по 3 ч. и 7 мин.
Любопитна подробност е, че времето, което нацията отделя за гледане на телевизия е повече, отколкото за използване на лаптопи - 3 ч. и 44 мин. Също така 64% от българите редовно свалят тв съдържание, а всеки втори (48% от респондентите) използва своя телефон, таблет, лаптоп, за да гледа телевизия, докато е в движение. Също така за българските семейства гледането на телевизия, докато качват или разглеждат съдържание във Facebook, се е превърнало в нещо нормално, посочват още авторите на изследването.
И още един любопитен детайл от изследването: 91.6% от българите участват в дейности в социалните мрежи, в сравнение със 74.5% средно за Европа.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.