Лошото време спъва продажбите на бира

Лошото време спъва продажбите на бира

Лошото време спъва продажбите на бира

Лошото време е намалило продажбите на бира у нас с 6% спрямо същия период на предходната година. Това става ясно от данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ), изнесени днес от неговия председател Ивана Радомирова. Причината за спада са неблагоприятните климатични условия - хладното лято, които намаляват консумацията на пенливата напитка, посочват пивоварите.

От съюза посочват, че половината от годишните продажби се генерират в периода май-август, което поставя под въпрос успешното представяне на бранша.

През 2013 г. българите са изпили общо 5 462 000 хектолитра (1 хектолитър е равен на 100 литра), или средно 74 литра бира на глава от населението.  

Потреблението на безалкохолна бира е около 1%, а заедно с бирените миксове, нараства на 3,5-4%, коментира Владимир Иванов, председател на управителния съвет на СПБ.

От сектора отчетоха продължаваща тенденция за нарастване на продажбите на бира в пластмасови бутилки и кенове и намаляване на продажбите в стъклени бутилки. Българите харесват традиционните български марки. За миналата година 93% от изпитата бира у нас е произведена от СПБ, посочи Радомирова. Ежегодно се увеличава и вносът на бира в страната, като за 2013 г. общото количество е 428 хил. хектолитра.

Най-често пиво е било консумирано през юни 2014 г. в морските градове Бургас и Варна, и в Русе, който винаги е бил в челната тройка, сочат данните.

За последната година и половина са представени 15 нови марки бира, а от началото на тази година те са девет. Към момента на пазара има над 60 марки пиво, вкл. нискоалкохолна и безалкохолна.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ