Силно съживяване за събитийната индустрия, но и нотка предпазливост

Силно съживяване за събитийната индустрия, но и нотка предпазливост

Различна, много по-различна от предходните години бе 2022-ра за събитийната индустрия. Няма съмнение, че без стрес тестовете на ковид пандемията секторът вероятно нямаше да стане толкова гъвкав и бърз в реакциите си, нито да се научи как да планира и реализира проекти за нула време и как да работи в непредвидими ситуации. Да, 2022 също бе осеяна с трудности, но за пръв път от три години се усеща истинско и силно съживяване. Ето защо тазгодишната равносметка за събитийния бранш е толкова интересна.

80% ръст в броя на събитията

Събитията от всякакъв мащаб се завърнаха ударно през 2022 г. Ръстът в броя им достигна 80% спрямо 2021г., сочат данните на един от лидерите в събитийната индустрия – Интер Експо Център. При изложенията обемът нараства с 55%. Правейки паралел с 2019 г., тазгодишният брой събития достига цели 75% от проведените тогава, а при изложенията броят се припокрива. Освен това, все по-голям превес има аудиторията на живо от тази онлайн. Тези данни недвусмислено потвърждават осезаемото раздвижване, а гладът за събития на живо е огромен и трябва да бъде заситен.

Интересен е фактът, че бизнес насочеността при изложенията се увеличава – 90% от организираните и домакинствани изложения в Интер Експо Център през 2022г. са с акцент B2B (Business to business). В сравнение през 2021 г. такива са били 75%, а през 2019 – 85% от всички проведени. Тези данни казват само едно – бизнесът има остра нужда от среща с партньори лице в лице, а събитийният бранш е онзи, който най-добре може да подсигури това. Според проучване на Global Association of the Exhibition Industry, 90% от фирмите участници в изложбени формати предпочитат личната комуникация пред виртуалната, а 83% от брандовете заявяват, че събитийният маркетинг повишава устойчиво продажбите им (Visme).

Ребусът „цена-качество-удовлетвореност“

Какво ново стои зад статистиката и числата? На първо място идват съкратените бюджети, високите цени и инфлация. За организаторите стана ежедневие решаването на ребуса „цена-качество-удовлетвореност“. Освен това нуждата от квалифициран персонал е все по-остра. Причината? Голяма част от заетите в събитийната индустрия - организатори, служители в кетъринг компании, доставчици на технически услуги, оборудване и др., се преориентираха професионално по време на пандемията. Когато обемът от събития стремглаво расте, изпадаме в ситуацията да има работа, но да няма кой да я свърши. Въпреки това, качеството на събитията е на ниво, просто всичко се върши с повече усилия, от по-малко хора и в последния момент. Все по-често срещаме и съвместно организирани събития, дори обединяване на организатори. Така с общи усилия и опит събитията стават все по-добри, по-мащабни и успешни.

На живо или онлайн – вече е въпрос на личен избор

Желанието на повечето организатори е да се провеждат събития в зала. Въпреки това, голяма част от тях продължават да мислят и за аудиторията, която все още предпочита виртуалното участие и онази, която може да достигне единствено чрез интернет. Според проучване на EventMB & WebEx едва 8,2% от организаторите планират да проведат между 75 и 100% от събитията си само онлайн. 43,8% от респондентите планират ¼ от събитията си в хибриден формат, а 27,9% - до половината от всички планирани. Така решението дали да участваме присъствено или дистанционно вече е въпрос на личен избор, а не на последна наредба.

Какво да очакваме през 2023г.?

Завръщането към високите обороти и обем от събития е повече от видно. Тенденциите за идната година са развитието да продължи в положителна посока, а организаторите и проектите им да стават все по-смели и големи. Разнообразието в тематиките ще бъде ежедневие, а бизнес насочеността ще продължава да расте. Все по-често екипите ще се срещат на живо по време на корпоративни събития от всякакъв характер – обучения, конференции, партита, тиймбилдинги.

В прогнозата за 2023г., разбира се, включваме и елемента „несигурност“. Той е породен от нестабилността в икономическо и политическо отношение на местно и глобално ниво. „Стараем се да мислим позитивно, но и реалистично. Затова сме максимално кооперативни с нашите партньори и клиенти, за да успеем заедно да достигнем нови върхове и растежа в индустрията да продължи с пълни сили. Организаторите на събития могат да открият доверен партньор в наше лице, а ние като организатор на водещи международни изложения ще продължим да се развиваме и да предлагаме най-доброто за бизнеса.“ – заявява Ивайло Иванов, управител на Интер Експо Център.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Великобритания започва мащабна акция срещу организаторите на нелегална миграция в страната