Силно съживяване за събитийната индустрия, но и нотка предпазливост
Различна, много по-различна от предходните години бе 2022-ра за събитийната индустрия. Няма съмнение, че без стрес тестовете на ковид пандемията секторът вероятно нямаше да стане толкова гъвкав и бърз в реакциите си, нито да се научи как да планира и реализира проекти за нула време и как да работи в непредвидими ситуации. Да, 2022 също бе осеяна с трудности, но за пръв път от три години се усеща истинско и силно съживяване. Ето защо тазгодишната равносметка за събитийния бранш е толкова интересна.
80% ръст в броя на събитията
Събитията от всякакъв мащаб се завърнаха ударно през 2022 г. Ръстът в броя им достигна 80% спрямо 2021г., сочат данните на един от лидерите в събитийната индустрия – Интер Експо Център. При изложенията обемът нараства с 55%. Правейки паралел с 2019 г., тазгодишният брой събития достига цели 75% от проведените тогава, а при изложенията броят се припокрива. Освен това, все по-голям превес има аудиторията на живо от тази онлайн. Тези данни недвусмислено потвърждават осезаемото раздвижване, а гладът за събития на живо е огромен и трябва да бъде заситен.
Интересен е фактът, че бизнес насочеността при изложенията се увеличава – 90% от организираните и домакинствани изложения в Интер Експо Център през 2022г. са с акцент B2B (Business to business). В сравнение през 2021 г. такива са били 75%, а през 2019 – 85% от всички проведени. Тези данни казват само едно – бизнесът има остра нужда от среща с партньори лице в лице, а събитийният бранш е онзи, който най-добре може да подсигури това. Според проучване на Global Association of the Exhibition Industry, 90% от фирмите участници в изложбени формати предпочитат личната комуникация пред виртуалната, а 83% от брандовете заявяват, че събитийният маркетинг повишава устойчиво продажбите им (Visme).
Ребусът „цена-качество-удовлетвореност“
Какво ново стои зад статистиката и числата? На първо място идват съкратените бюджети, високите цени и инфлация. За организаторите стана ежедневие решаването на ребуса „цена-качество-удовлетвореност“. Освен това нуждата от квалифициран персонал е все по-остра. Причината? Голяма част от заетите в събитийната индустрия - организатори, служители в кетъринг компании, доставчици на технически услуги, оборудване и др., се преориентираха професионално по време на пандемията. Когато обемът от събития стремглаво расте, изпадаме в ситуацията да има работа, но да няма кой да я свърши. Въпреки това, качеството на събитията е на ниво, просто всичко се върши с повече усилия, от по-малко хора и в последния момент. Все по-често срещаме и съвместно организирани събития, дори обединяване на организатори. Така с общи усилия и опит събитията стават все по-добри, по-мащабни и успешни.
На живо или онлайн – вече е въпрос на личен избор
Желанието на повечето организатори е да се провеждат събития в зала. Въпреки това, голяма част от тях продължават да мислят и за аудиторията, която все още предпочита виртуалното участие и онази, която може да достигне единствено чрез интернет. Според проучване на EventMB & WebEx едва 8,2% от организаторите планират да проведат между 75 и 100% от събитията си само онлайн. 43,8% от респондентите планират ¼ от събитията си в хибриден формат, а 27,9% - до половината от всички планирани. Така решението дали да участваме присъствено или дистанционно вече е въпрос на личен избор, а не на последна наредба.
Какво да очакваме през 2023г.?
Завръщането към високите обороти и обем от събития е повече от видно. Тенденциите за идната година са развитието да продължи в положителна посока, а организаторите и проектите им да стават все по-смели и големи. Разнообразието в тематиките ще бъде ежедневие, а бизнес насочеността ще продължава да расте. Все по-често екипите ще се срещат на живо по време на корпоративни събития от всякакъв характер – обучения, конференции, партита, тиймбилдинги.
В прогнозата за 2023г., разбира се, включваме и елемента „несигурност“. Той е породен от нестабилността в икономическо и политическо отношение на местно и глобално ниво. „Стараем се да мислим позитивно, но и реалистично. Затова сме максимално кооперативни с нашите партньори и клиенти, за да успеем заедно да достигнем нови върхове и растежа в индустрията да продължи с пълни сили. Организаторите на събития могат да открият доверен партньор в наше лице, а ние като организатор на водещи международни изложения ще продължим да се развиваме и да предлагаме най-доброто за бизнеса.“ – заявява Ивайло Иванов, управител на Интер Експо Център.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.