Facebook след Шерил Сандбърг

Facebook след Шерил Сандбърг

Facebook след Шерил Сандбърг

Едно от най-известните лица на Facebook днес - главният оперативен директор Шерил Сандбърг и "дясна ръка" на Марк Зукърбърг, има изключителен принос за многократното увеличение на бизнес приходите на най-голямата социална мрежа. На това обръща внимание в маркетинговия си раздел американският сайт Business Insider. 

Откакто Сандбърг се присъединява към компанията през 2008 г., Facebook бележи постоянен ръст на приходите, най-вече чрез продажби на видимост на публикации в нея. Ранните инвеститори бяха въодушевени от растежа на потребителската база на Facebook - Microsoft вложи в нея 240 млн. долара в момент, когато компанията беше оценявана на 15 млрд. долара и това изглеждаше изключително голяма сума. Случи се в годината, преди Сандбърг да се присъдени към социалната мрежа. И едва ли дори тогава някой е предполагал, че предстои такъв мащабен глобален растеж на Facebook в идните години. 

Ръстът на Facebook скочи, след като главният изпълнителен директор и основател Марк Зукърбърг взе съдбоносното решение да назначи Сандбърг на позицията вицепрезидент глобални продажби и операции в Google, смятат от Business Insider. Целта бе Сандбърг да помогне в управлението като оперативен директор и експерт по търговията. 

Преди дни се навършиха 8 години, откакто Сандбърг работи във Facebook. Данни за представянето на Facebook от американската фирма за наблюдение Statista показват какво се е случило под нейното ръководство - главоломен растеж! От 2008 г. насам бизнес приходите на Facebook са се увеличили 65 пъти, от 56 милиона долара годишни загуби, на близо 3,7 милиарда печалби. Това доказва, че Facebook успешно е маневрирала след първичното си публично предлагане и множеството критики и пиар кризи, свързани с обвинения, че не се съобразява с желанието за сигурност на личните данни на хората, регистрирани в нея. Днес Facebook е четвъртата най-скъпа технологична компания в света (след Apple, Google и Microsoft), с пазарна стойност над 320 млрд. долара. 

За всичко това има основна роля управленската политика на Шерил Сандбърг, стратегиите й за реклама на социалната мрежа, влиянието й като личен пример на жена, която застава зад равнопоставеността на половете в бизнеса. Тя, разбира се, не би си приписала заслугите - би казала че успехите на всяка компания се дължат на нейните служители, не на  лидерите й. Но лидерството и маркетинговият подход да се провиди Facebook като поле за бизнес, в което марките рекламират и медии стават рекламодатели, помогна при всички случаи на Зукърбърг да трансформира страстта си и таланта да създаде виртуално място, където се срещат всички на света, в реален бизнес, при това с внушителни размери. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ