Стратегически съвети за подбор на персонал в социалните мрежи
Социалните мрежи значително промениха начина, по който компаниите в световен мащаб наемат персонал. В зависимост от търсените специалисти, могат да се използват различни социални мрежи. В момента най-популярната професионална социална мрежа е LinkedIn.
От друга страна кандидатите срещат трудности да бъдат забелязани от специалистите по подбор на персонал, особено тези с по-малък професионален опит. Нарастващият брой на социални мрежи и други онлайн ресурси, които специалистите по подбор на персонал трябва да следят, може да създаде трудности в работния процес. Съществуват стратегии и добри практики, които могат да бъдат приложени, за да се извлече максимална ефективност от възможностите за подбор на персонал в социалните мрежи.
-
Да знаете откъде да започнете
Първата стъпка, когато става въпрос за подбор на персонал в социалните мрежи, е да знаете къде вашите потенциални кандидати споделят информация. Отплаща се да направите предварително проучване, фокусирайки се основно върху LinkedIn и нишови сайтове, социални мрежи и блогове, специализирани в индустрията, за която търсите специалисти.
-
Използвайте ефективно социалните си профили за публикуване на обяви
Можете да добавите своите профили и профилите в социалните мрежи на вашата компания в стратегията си за намиране на подходящи кандидати онлайн. Споделяйте позициите, по които работите в социалните мрежи. Дори и да не ги видят хора с подходящ профил, може да се окаже, че те познават кандидати, отговарящи на условията.
-
Използвайте социалните контакти на настоящите си служители
Не забравяйте, че всеки човек има собствена група от контакти. Те често са различни в различните социални мрежи и именно сред тях може да откриете най-подходящите кандидати. Редица компании прилагат този метод, както и препоръки от своите настоящи служители, защото това е доказан принцип за намиране на надеждни и висококачествени специалисти. Единственото, което трябва да направите, е да помолите колегите си да споделят предложението за работа в своите социални профили.
-
Използвайте LinkedIn стратегически
LinkedIn е призната в цял свят и широко използвана бизнес социална мрежа. За да извлечете максимална ефективност от нея, на първо място се уверете, че профилите, които представят компанията ви в мрежата, са коректни и актуални. Използвайте ги, за да се свържете със своите настоящи и бъдещи служители и да изградите мрежата си, стартирайки именно от там.
LinkedIn е много повече от социална мрежа за споделяне. Платформата ви позволява не само да проучвате потенциални служители, но и да комуникирате с тях, за да отсеете подходящите, още преди да сте провели среща с тях.
-
Качество и количество
Колкото по-голяма е мрежата ви от контакти в социалните мрежи, толкова повече възможности имате да намирате подходящите специалисти в „морето“ от възможности. В същото време е важно да не забравяте каква е крайната цел на експандирането на списъка ви от контакти и точно към каква група от хора сте се насочили. Търсете такива контакти, които на първо място имат добра професионална квалификация, но и биха започнали работа за вас сега или вбъдеще, или биха били „социални свързочници“, които да ви помогнат да стигнете до правилните хора. Не бързайте да разширявате мрежата си от контакти твърде бързо, защото тогава системата ще ви сметне за спамър. Използвайте органично разпространение, защото въпреки че отнема повече време, предоставя по-добро качество.
-
Отношенията в социалните мрежи са винаги двупосочни
Когато решите да използвате социални мрежи в стратегията си за подбор на персонал, мислете не само от страната на компанията, но и от страната на търсещите работа. Създайте точна и интригуваща представа за компанията си. Представете своите ключови ценности, създавайки желание в потенциалните кандидати да станат част от вашия екип. Корпоративната култура е нещо, което настоящото поколение работещи ценят високо, така че се уверете, че я представяте пълно и качествено в социалните мрежи.
Подборът на персонал в социалните мрежи не действа по старите правила на обявите за работа. Не очаквайте просто да споделяте обяви и пощата ви да бъде препълнена с кандидатури. Основна ценност в социалните мрежи е изграждането на връзки с хора, които бихте наели или генератори на мнение, с които да се свържете, за да разпространят съобщението ви в тяхната мрежа.
Новите технологии предлагат нови и различни възможности, от които да се възползвате, но няма гаранции, че тези методи биха работи за вашия бранш толкова добре, колкото биха работили за други браншове. Важно е да тествате и оцените кои са методите, които носят най-високи резултати конкретно за вашата компания и вашия бизнес сектор, и винаги да търсите нови инструменти и възможности да подобрите тези резултати.
Още актуалните теми и въпроси, засягащи HR индустрията в България, ще бъдат дискутирани по време на единственото в страната изложение – HR Industry 2015. Това е най-мащабното събитие за бранша, което в началото на всяка година начертава тенденциите за развитие, показва добрите практики в сектора и среща мениджъри и HR специалисти с компании, предлагащи продукти и услуги в сферата на човешките ресурси.
Регистрацията за фирми, желаещи да се включат в HR Industry 2015, ще бъде отворена до 30.01.2015г., а входът за посетители на събитието е свободен.
Изложението ще се състои на 11 февруари, в хотел Хилтън София. Организира се от JobTiger, с финансовата подкрепа на MetLife. За повече информация посетете сайта: https://hrindustry.bg/.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.