ТРАЙНА//// Изведете своя маркетинг на следващо ниво без да губите бюджета си

Управлявайки малък бизнес всеки ден, ви се струва, че винаги има нова крива. Разбирам го. Конкуренцията е жестока, ресурсите са ограничени. Но растежът всъщност не идва от това колко пари харчите или колко реклами пускате. Идва от стратегия, фокус и разбиране какво наистина работи. Ето как можете да изведете своя маркетинг на следващото ниво, без да губите бюджета си, пише Томас Хелфрих в статия за Еntrepreneur.
Преодоляване на бурята
Всеки собственик на малък бизнес знае, че това не е прав път. Статистиката не лъже – 20% от малките предприятия не успяват да преминат първата си година, а половината изчезват в рамките на пет години. Но успехът отива при бизнеса, който знае как да се позиционира в дългосрочен план.
Един от най-мощните инструменти във вашия арсенал? Изграждане на силна информираност за марката. Когато публиката ви знае кой сте, вярва на това, което представлявате и разбира стойността, която носите, вие поставяте основата за устойчивост и растеж.
Опознайте аудиторията си, както познавате бизнеса си
Ако не знаете с кого говорите, вашият маркетинг е изстрел в тъмното.
Към каква възрастова група се насочвате? Има ли предпочитание по пол? Къде се намират и какъв трябва да бъде диапазонът на доходите им? Можете дори да отидете по-далеч - до тяхното поведение, проблемни точки, ценности и интереси.
Влезте в главите им. Какво ги държи будни през нощта? Какви проблеми отчаяно искат да разрешат?
След като разберете това, сега можете да ги стесните в по-малки, специфични групи, което улеснява вашето послание да бъде по-ефективно и целенасочено. Вместо да се насочвате към „всички“, фокусирайте се върху правилния „някой“. Това е важно, защото разбирането на вашата аудитория гарантира, че вашите кампании отговарят на техните нужди и стремежи, като в крайна сметка водят до по-добри резултати.
Възползвайте се от прозренията на клиентите
Няма по-добър подход за получаване на обратна връзка от този през очите на вашите клиенти. Вашите клиенти са най-добрите ви критици, най-големите ви фенове и те виждат места, за които може да сте заслепени като марка.
Използвайте инструменти като проучвания, прозрения в социалните медии или дори директни разговори, за да разкриете тяхното поведение и нужди. Не забравяйте да използвате анализи, за да видите техните предпочитания и модели на покупки.
Когато говорите директно за техните проблемни точки, вашето послание достига по-добре - и вашите усилия започват да се отплащат.
Създаване на марка, която се задържа
Историята на вашата марка има една задача: да комуникирате защо правите това, което правите.
Вашата марка е вашата история, вашите ценности и обещанието, което давате на клиентите си. Това е, което ви отличава от съседния бизнес – и това кара хората да се връщат.
Помислете за разказа, който разказвате. Защо съществува вашият бизнес? Какъв проблем решавате? Когато историята на вашата марка създаде емоционална връзка с вашата аудитория, ще изградите доверие и лоялност. Бъдете прозрачни, бъдете автентични и бъдете последователни.
Поддържане на вашата марка последователна на всички фронтове
Поддържането на последователна марка може да ви помогне да увеличите приходите с 10%-20%. Но за да направите това, вашата аудитория трябва да знае кои сте и какво защитавате всеки път, когато взаимодействат с вашия бизнес. Независимо дали става въпрос за вашето лого, вашия тон или вида на съдържанието, което публикувате, последователността изгражда доверие.
Поддържайте брандирането си в съответствие във всички платформи – от уебсайта ви до социалните ви медии и дори при взаимодействие лице в лице. Целта тук е да бъдете незабавно разпознаваеми и да създадете трайно впечатление.
Спрете да продавате, започнете да изграждате взаимоотношения
Лесно е да се уловите в числата - цели за продажби, проценти на реализация, цели за приходи. Това, което научих е, че вашите клиенти искат да се чувстват видени, чути и оценени. Ако можете да го доставите, те ще останат наоколо – и ще разкажат и на другите за вас.
Споделяйте актуализации, предлагайте образователно съдържание и празнувайте важни събития с аудиторията си – имейлът е чудесна платформа за всичко това. В социалните медии отделете време, за да отговорите на коментари, да отговорите на въпроси и да покажете своята личност. Когато хората чувстват, че се ангажират с истински човек, а не просто безлична марка, е по-вероятно да останат лоялни.
Не подценявайте силата на страхотното клиентско изживяване. От разглеждането на вашия уебсайт до поддръжката след покупка, всяка точка на допир има значение. Направете го безпроблемно, направете го приятно и винаги показвайте на клиентите си, че техните мнения се ценят.
Използвайте технологиите, за да работите по-интелигентно, а не по-трудно
Технологиите промениха маркетинговия разказ чрез инструменти и платформи, които улесняват свързването с вашата публика и измерването на успеха. Вече е много по-лесно за собствениците на малък бизнес да максимизират инструментите на социалните медии, имейл маркетинга и CRM, за да опростят кампаниите, планирането и проследяването на ефективността.
Изкуственият интелект (AI) вече не е само за големите компании. Ако още не сте го направили, отделете малко време да си поиграете с него. Използвайте го, за да прецизирате идеите си, да създадете по-ясна стратегия за съдържание и да предоставите персонализиран маркетинг, който отговаря директно на най-големите нужди на вашата аудитория. Помислете за това: Какви са проблемите, които държат клиентите ви будни през нощта? AI може да ви помогне да изпреварите тези проблемни точки с прогнозни прозрения.
Не позволявайте обаче на техниката да управлява цялото шоу. В края на деня хората все още жадуват за човешко общуване. Използвайте технологиите, за да направите връзката, която имате с аудиторията си, по-силна, а не да я замествате.
Разрастването на вашия бизнес не означава да раздувате бюджета си или да следвате всяка тенденция. Научих, че преднамереността работи. Обърнете внимание на реални, неотложни проблеми – такива, които вашата публика отчаяно се опитва да разреши. Свържете се с хората по смислени начини. Така подхранвате малкия си бизнес — и така процъфтявате, пише авторът на статията.
Източник: Томас Хелфрих, основател и изпълнителен директор на InstantlyRelevant.com, маркетингова компания за прогресивно генериране на потенциални клиенти, използваща AI, за entrepreneur.com. Той също така е автор на книгата Never Been Promoted и водещ на подкаст със същото име „Never Been Promoted“.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.