Гренобъл сменя рекламните пана с дървета
Общинските власти в Гренобъл решиха да премахнат рекламните пана и билбордове по улиците на града от града и да не подписват нов договор с фирма за външна реклама. Това бе едно от обещанията на кмета-природозащитник Ерик Пиол, който нарече решението „европейска премиера за един голям град”.
„Общината направи избор да освободи откритото пространство в Гренобъл от реклама и да го разработва като място за публични изяви. Няма да правим нов конкурс за рекламни площи”, казва кметът, цитиран от Le Monde.
Демонтажът на рекламните съоръжения ще продължи 4 месеца. От обществените пространства ще бъдат премахнати 326 пана с различни размери и с обща рекламна площ от 2051 кв. м.
На тяхно място метрополията обещава до пролетта да посади дървета – на първо време около 50.
От януари общината ще обсъжда със заинтересованите страни местата, на които в бъдеще ще може да се рекламира свободно, включително и културни и общински събития.
Новите рекламни пана ще са по-малки, за да не разсейват шофьорите и пешеходците.
Като прекратява договора за външна реклама, общината се лишава от 6 млн. евро приходи за 10 години, казва един от шефовете на рекламната фирма. Според него така и гражданите се лишават от информация, понеже половината от рекламните пана служат за разгласяване на събития в общината.
Общината обаче оспорва числата. Според нея традиционните начини за външна реклама отстъпват пред конкуренцията на интернет и приходите ще спаднат от 600 000 годишно на 150 000 евро.
Бразилският град Сао Паоло е единственият, който досега бе предприел стъпката да забрани натрапчивите многобройни реклами по сградите – през 2007 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.