Европейската индустрия за бизнес самолети се стреми към зелено ребрандиране

Европейската индустрия за бизнес самолети се стреми към зелено ребрандиране

Европейската индустрия за бизнес самолети се стреми към зелено ребрандиране

Секторът на бизнес самолетите в Европа прави най-екологичната си стъпка напред на своята водеща годишна конференция тази седмица, тъй като е изправен пред спад в полетите на фона на възстановяването на търговската авиация и нарастващия натиск да стане по-устойчив, предава Ройтерс

Най-голямото изложение в сферата на бизнес авиацията (EBACE -  European Business Aviation Convention & Exhibition), организирано в Женева, започва във вторник и събира всички - от брокери, производители на самолети до производители на двигатели. Много от тях са подложени на жестоко наблюдение в Европа заради ролята си в индустрия, смятана за произвеждаща извънредно големи емисии за глобалните елити.

Емисиите на CO2 от частни самолети в Европа са нараснали с 31% между 2005 г. и 2019 г., според екологичната група "Транспорт и околна среда".

Натискът върху индустрията се увеличава както от страна на европейските регулатори, които се стремят да напреднат в зеления си дневен ред, така и от активисти, които се насочиха към сектора в протести по летищата, посочват специалисти от сектора.

Очаква се протестиращите да се съберат във вторник пред мястото на конференцията в Женева, за да подчертаят нарастващия брой полети на частни самолети на фона на влошаващата се глобална климатична криза.

Потребителите също се опитват да ограничат въздействието им.

"В днешно време виждате много повече клиенти да питат своите оператори, мога ли да получа устойчиво авиационно гориво (SAF), можем ли да предложим компенсация в полета. Все повече се задават въпроси относно това колко устойчиви са техните полети", обяснява Роман Кок, говорител на Европейската асоциация за бизнес авиация, един от организаторите на събитието. 

По време на конференцията ще се демонстрират и иновациите в сектора, като специален фокус ще бъде поставен върху области като електрически самолети с вертикално излитане и кацане (eVTOL) и устойчиво авиационно гориво, което отделя много по-малко въглерод от традиционното реактивно гориво.

"Големите иновации обикновено се внедряват първо в нашата индустрия. И по-късно те се внедряват в по-голяма търговска авиация. Това е естеството на нашите самолети – те са по-малки, по-лесно е", казва Роман Кок. 

Икономически притеснения

Секторът беше засегнат и от по-широките икономически проблеми в Европа, като много потенциални клиенти се притесняват да харчат пари за закупуване или наемане на частни самолети, които се възприемат по-скоро като лукс, отколкото като необходимост.

"Макроикономическата среда след COVID-19 значително се помрачи: проблеми с веригата за доставки, инфлация, по-високи лихвени проценти, геополитически конфликт и напрежение", каза Ричард Коу, главен изпълнителен директор на WINGX, фирма за пазарно разузнаване, фокусирана върху бизнес авиацията.

Полетите на бизнес самолети в Европа са намалели с около 6% в сравнение със същото време през 2022 г., показват данните на WINGX.

Непосредствено след пандемията бизнес авиацията се възстанови по-бързо от търговския въздушен транспорт, увеличавайки поръчките на производителите на самолети, тъй като по-богатите пътници летяха с частни самолети, за да избегнат пренаселените летища и свързващите полети.

Но нарастващите лихвени проценти и икономическият натиск повдигат въпроси относно продължаващото търсене на частни самолети, дори когато производителите на корпоративни самолети увеличават производството през 2023 г.

"Веднага виждате, че когато икономиката не расте толкова много, има паралел с нашата индустрия. Така че за нас това е най-големият индикатор защо не растем, както през 2017 г. и 2018 г.", каза Кок. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ