Facebook добави 50 нови варианта за пола на потребителите си

Facebook добави 50 нови варианта за пола на потребителите си

Вече не е нужно да бъдете строго мъж или жена във Фейсбук. В знак на почит към „сложните” полови идентичности на много от потребителите си, социалната мрежа добави вчера трета, „персонализирана” възможност за указване на пола в профилите. От днес потребителите в САЩ ще могат да избират не само между „Мъж” и „Жена”, но и сред още около 50 варианта като „Трансполов”, „Междуполов”, „С променлив пол” (Gender fluid) и „Нито едно от изброените”.

Освен това американските потребители могат да избират по какъв начин искат останалите да се обръщат към тях – като той/него, тя/нея или неутралното „те” (they).

„Когато влезете във Фейсбук, за да се свържете с хора, каузи и организации, които харесвате, ние искаме да се чувствате комфортно и да бъдете себе си – такива, каквито наистина сте”, писаха от социалната мрежа в страницата си Diversity.

„Важна част от това е изразяването на социалния пол, особено когато той преминава традиционните определения на просто „мъжки” и „женски”. Затова днес с гордост ви предлагаме нова, персонализирана възможност за указване на пола, с която ще можете по-добре да изразите идентичността си във Фейсбук”, се казва още в съобщението, цитирано от Си Ен Ен. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ