Renault-Nissan и Daimler обявиха официално партньорството си
"Рено", "Нисан" и "Даймлер" официално обявиха партньорството си си за размяната на капитал и споделянето на технологично ноу-хау. С това трите марки целят да конкурират Volkswagen AG и Toyota Motor Corp в областта на компактните автомобили, предава Bloomberg. Според договорката "Рено-Нисан" ще вземат дял от 3,1% в "Даймлер", докато германската "Даймлер" ще вземе 3,1% от "Рено" и 3,1% от "Нисан".
Комбинираните продажби на трите компании, които ще продължат да функционират поотделно възлизат на 6.7 млн. автомобила за миналата година. Това надхвърля продажбите от 6.3 млн. автомобила на Volkswagen. Цифрата силно се доближава и до продажбите на Toyota за миналата година от 7 млн. автомобила.
Партньорството има за цел да приближи марките Mercedes и Smart на Daimler до марки на Renault-Nissan като евтината Dacia и луксозните Infiniti, като се планира двуместният Smart да се сдобие с по-голяма версия.
Сделките на автомобилния пазар не са нещо ново, притиснати от падащото търсене и нарастващите разходи за покриване на изискванията за опазване на околната среда, автопроизводителите прибягват към нови партньорства. Най-големият европейски автопроизводител Volkswagen например плати 2.5 млрд. долара през януари за 19.9% от Suzuki Motor Corp., която има най-големия пазарен дял в Индия.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.