За българина богатството не е символ за успех

За българина богатството не е символ за успех

За българина богатството не е символ за успех

83 на сто от българите приемат себе си за успели само, ако допринасят за развитието на обществото. 42% от тях смятат, че материалното богатство не е признак за успех. На същото мнение са 68% от испанците, 55% от американците, 45% от англичаните и едва 21% от ливанците.

Това показват данните от представително международно проучване, направено от агенция Future Poll по поръчка на Johnnie Walker. Изследването е проведено през юли 2011 г. в България и още 10 държави – Бразилия, Великобритания, Виетнам, Гърция, Испания, Китай, Ливан, САЩ, Тайланд и Южна Африка. То обхваща хора на възраст между 25 и 45 години. Целта му е да установи има ли промяна в съвременното схващане за успеха и представата за символите му.

Според възприемането на материалните богатства като символ на успеха условно държавите в проучването могат да бъдат разделени в три групи.

За първата, в която попадат Китай, Тайланд, Ливан и Виетнам, успехът се измерва основно на базата на материалните богатства и с пълна сила важи твърдението „няма значение какво знаеш ти, важното е кого познаваш”.

Във втората група, наречена „Амбициозни алтруисти” влизат България, Гърция, Бразилия, САЩ, Южна Африка и Великобритания. За населението на тези държави материалното богатство също е от значение, но при тях във все по-голяма ценност се превръщат филантропията и междуличностните отношения.

В третата група попада единствено Испания, където постиженията се измерват на базата на положителния ефект, който действията на хората оказват върху обществото.

За 55% от българите успехът в живота не е базиран на богатството, докато на същото мнение са само 28% от китайците. 83% от нашите сънародници биха сe определили като успели само когато имат възможност да допринесат с нещо на общността си. По този показател ни изпреварват южноафриканците с 94%, докато гърците се нареждат на последно място с 32%.

За 81% от българите включването в активности, насочени към решаването на локален или социален проблем, е изключително важно. Едновременно с това 88% от нас вярват, че обединявайки усилията си, ще постигнем по-добри резултати.

Да си добър родител и да отглеждаш успешно децата си е главният индикатор за личен успех на българина (61% при осреднени 50% за цялата извадка). Почти всеки втори българин (47%) е по-склонен да създаде семейство, отколкото да стартира свой бизнес. Затова и за 72% от сънародниците ни най-голямото удовлетворение от живота е да знаят, че семейството им е осигурено за в бъдеще, при средно 58% за другите държави.

Финансовите проблеми (59%), икономиката на страната (52%) и безработицата (49%) са основните пречки за развитието на българина. Едновременно с това обаче 43% от сънародниците ни смятат, че навлизането на иновациите в ежедневието допринасят за личния успех на всеки. По този показател ни изпреварват единствено Китай с 48%, докато осреднените резултати за другите държави са далеч по-ниски – едва 29%.

Обобщените данни за 11 държави показват ясна тенденция към промяна на съвременното схващане за успеха и моделите на подражание. Ако преди, за успели са възприемани богатите и известните, то сега модел на подражание са тези, които с делата си променят бизнеса, културата и обществото към по-добро.

Проучването е съставено в рамките на проекта Keep Walking, с който от Johnnie Walker призовават българите да покажат подкрепата си за три иновативни идеи, всяка от които по различен начин показва как с действията си можем да допринесем за по-доброто бъдеще. Идеята, събрала най-много „крачки” на keepwalkingproject.com до 3. ноември ще бъде реализирана у нас през пролетта на 2012 г., припомнят организаторите.

Повече информация за кампанията и тритите предложени проекта в нея можете да прочетете тук

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ