Най-добрите Facebook кампании в цял свят
Свикнали сме да виждаме доста рекламни материали във Facebook, като голяма част от тях са честно казано, отегчителни до смърт. Особено в САЩ. Извън пределите на САЩ обаче се оказва, че рекламодателите се справят изключително добре с работата си в социалната мрежа. В Индия, например, си имат фен страници на различните богове. В Бразилия пък съществува приложение, което позволява на потребителите да управляват котка робот, която патрулира в един от музеите на страната. Друг много интересен случай е в Колумбия, където човек раздава цялата си собственост чрез Facebook.
Всички тези примери разбира се, са осъществени чрез спонсорство, което обаче не им пречи да бъдат изключително креативни, затова ви предлагаме да направите кратка разходка с нас из най-добрите Facebook кампании по света.
1. Виртуална разходка с робокотка
Музеят Pinacoteca de Sao Paulo трябваше да затвори цял етаж от сградата си за една година, за да подготви промяната на една от постоянните си изложби. С цел да запазят интереса на хората, от ръководството са позволили на Facebook потребителите да наблюдават процеса на работа в затворения етаж на сградата чрез специално приложение, което представлява роботизирана котка, която се управлява директно от социалната мрежа. Видео можете да намерите тук.
2. Графити за тичане
Невероятно приложение, създадено от рекламната агенция Boondoggle позволява на гражданите на холандския град Амстердам да рисуват графити на картата на града чрез маршрути за бягане, които те сами изберат. Проектът е разработен за Nike Running, които по-подробно ще ви разкажат за него в този видео клип.
3. Надникнете от другата страна
Козметичната компания Axe стартира една много интересна кампания в Пуерто Рико, която има за цел да стимулира интимните отношения между мъжете и жените в страната. Основният елемент, използван при осъществяването на проекта са QR кодове, които биват поставяни в тоалетните на най-популярните барове и нощни клубове. Те активират видео клипове на жени от насрещните бани, които след това директно се включват в онлайн програмата на Axe. Вижте повече тук.
4. Ново за старо
Хуан Мигел Куре е колумбийски гражданин, който решава да раздаде цялото си имущество чрез кампания във Facebook. Идеята му е спонсорирана от Homecenter Sodimac Columbia, верига за търговия на дребно на мебели и други домакински уреди. И за да не ви отегчаваме излишно, ви предлагаме просто да видите кратка история на целия проект ето тук.
5. Боговете във Facebook
MTS е един от новите телекоми на пазара в Индия, който решава да се открои от конкурентите си чрез една една изключително интересна кампания в социалната мрежа. По време на най-големият бенгалски фестивал в страната, компанията се опитва да прокара идеята си за мобилни интернет услуги чрез създаването на фен страница на богинята Durga, където да бъдат отразявани всички битки между нея и демона Mahish Asur. Така, за голяма част от индийското население, което няма възможност да присъства на събитието, се отваря възможност да надникне в това уникално изживяване чрез мобилния интернет на MTS. Повече информация можете да намерите тук.
6. Кралиците на истинската красота
В Израел козметичната компания Dove решава да проведе една необичайна кампания точно по време на годишния конкурс кралица на красотата, която е под наслов „Красотата няма само една кралица“. Тя включва едно уникално приложение за Facebook, което позволява на жените да качват и изпращат свои снимки директно към цифров билборд намиращ в сърцето на Тел Авив, който показва различните лица на дамите заедно с лозунга на кампанията. Тук можете да намерите повече информация за проекта.
7. Мафиотският Дядо Коледа
Италианската телевизия Sky решава да отпразнува миналогодишната Коледа заедно със зрителите си по един много интересен начин. От екипът на медията са решили да смесят два от най-популярните образи в страната - мафиотът Дон Натале и Дядо Коледа. Благодарение на приложение във Facebook мафиотския Дядо Коледа изпраща заплашителни поздравления на вашите приятели, на които те не могат да откажат. Разбира се, това се случва след като попълните форма в страницата на телевизията с част от личните данни на вашите познати. Забавно нали? Вижте повече тук.
8. Изберете си име
В Канада най-голямата компания за производство на бои и химикали, CIL решава да създаде една кампания, която да позволи на мъжката част от обществото да си избере нови имена за любимите си цветове. Досега съществуващите наименования от женски род на различните цветни бои звучат така: crystal glitter, ballerina и slipper (кристален блясък, балерина и чехъл). С този проект обаче на мъжете в Канада се дава възможност да си изберат имена от сорта на „cleavage“ и „duct tape“ (разцепване и тиксо), след което да гласуват за тях във социалната мрежа. Повече за кампанията можете да видите тук.
9. Флирт без перспектива
В Нова Зеландия една от най-популярните сапунени опери, The Shortland Street решава да запази интереса на аудиторията си покрай едномесечното прекъсване на сериала чрез една закачлива кампания. На феновете е била дадена възможност да се сприятелят с любимите си герои чрез размяна на различни съобщения, снимки и дори видео клипове през Facebook, след което обаче биват зарязани от любимците си точно като по филмите заради започването на новия сезон на шоуто. Ето тук можете да разбере защо.
10. Споделете автомобил
В германският град Хановер, най-големият производител на автомобили Volkswagen започва една кампания наречена Quicar или иначе казано "Сподели автомобил!". На всички жители е бил зададен въпроса какво мислят за проекта, като са имали възможност да споделят отговорите си във Facebook, откъдето са били разпространявани на стотици екрани в целия град. Кампанията е постигнала забележителн успех, тъй като хората са разбрали, че могат да споделят всичко каквото мислят и техните им съграждани да го прочетат. Научете повече тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.