Продажбите в Азия отбелязват бум

Продажбите в Азия отбелязват бум

Продажбите в Азия в края на годината обещават бум, подкрепени от стабилността на местната валута и растежа на пътуванията в чужбина. Големите чуждестранни марки, особено луксозните и новите технологии очакват големи продажби сред азиатските им клиенти между Коледа и Китайската Нова година в началото на февруари. Въпреки че приходите от търговия се очертава да са по-големи от миналата година, много потребители остават предпазливи заради икономическите затруднения на САЩ и на Европа, предава „Франс прес”.

В Сингапур най-известната улица Орчард Роуд тези дни е пълна с купувачи от цяла Югоизточна Азия, които намират там всички големи международни парфюмерийни, модни и бижутерийни марки. Икономическия растеж в града - държава се очаква да достигне тази година 15% и ще е най-високият в Азия след кратката рецесия през 2009 г. „Но търговията не е така процъфтяваща, както индустрията и услугите, които са моторът на растежа. Потребителите пестят повече и са изкушени да харчат в Европа и в САЩ, които станаха много достъпни дестинации заради рязкото увеличаване на курса на сингапурския долар през последните месеци”, съобщава Лау Чен Вей, директор на „Асоциацията на търговците”.

Същият феномен се забелязва и в други страни от Югоизточна Азия като Тайланд и Индонезия, които се радват на силен растеж и все по-висок курс на местната валута спрямо долара. В Хонконг продажбите на дребно са нараснали с 18,3% на годишна основа през октомври. "Тъй като растежът на доходите остава много силен в Китай, китайските туристи харчат повече", обяснява анализаторът Аарон Фишер.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ