Бизнес БРОЙ /// Мениджър 03/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Нови хоризонти в онлAIн търговията
За пръв път лидерът в онлайн търговията Amazon изпревари лидера в retail сегмента в САЩ – Walmart, като бележи повратна точка за онлайн пазаруването
Нови хоризонти в онлAIн търговията

За пръв път лидерът в онлайн търговията Amazon изпревари лидера в retail сегмента в САЩ – Walmart, като бележи повратна точка за онлайн пазаруването


В спокойната среда на сравнително малкия и леко изоставащ eCommerce пазар на България не си даваме сметка, че онлайн продажбите се развиха и стигнаха много по-далеч, отколкото си бяхме представяли преди 10, че дори и преди само 5 години.
Вече не си купуваме предимно дрехи или техника, а резервираме хотели и екзотични почивки, билети за събития, обучения, дигитални продукти, даже застраховки, автомобили и имоти.
Онлайн пазаруването е социален феномен, който дефинира поведението на цели поколения. За хората под 30 години това е традиционната форма на купуване, а отиването до физическия магазин е по-скоро разнообразие, което невинаги е с позитивен знак.
Ковид пандемията само засили тенденцията за все по-трудно общуване между хората на живо, в нормална за човека среда, като прехвърли все по-голям фокус върху онлайн комуникацията, самоизолацията, отчуждаването и нуждата „да пазаруваш“ от вкъщи, за да избегнеш тълпата.
Може би не всички попадат в този профил, но данните са красноречиви – онлайн пазаруването е новият начин на консуматорското общество да получава още и още допамин от дивана в уюта на дома, и то със скорост и обеми, невиждани досега.
Малко данни, подкрепящи написаното по-горе: Amazon ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
онлайн търговия
ритейл сектор
пазаруване
потребители
клиенти
AI
клиентско преживяване