Бърза идентификация

Процесите на дигитализация на бизнеса изискват балансиране на клиентското преживяване (UX) и сигурността, казва Виктор Петров, основател, собственик и управител на „Комитекс“ ООД

Автор:

Ева Христова

Бърза идентификация

Процесите на дигитализация на бизнеса изискват балансиране на клиентското преживяване (UX) и сигурността, казва Виктор Петров, основател, собственик и управител на „Комитекс“ ООД

Бърза идентификация
quotes

Процесите на дигитализация на бизнеса изискват балансиране на клиентското преживяване и сигурността. Улесненият процес на проверка на самоличността повишава удовлетвореността на клиентите, но може да бъде по-малко сигурен. И обратно – строгите проверки могат да разочароват или да отблъснат потребителите и да повлияят отрицателно на бизнес ефективността на дигитализацията. Разрешаването на тази дилема и постигането на правилния баланс е от съществено значение за стартирането на нови дигитални приложения или актуализирането на съществуващи услуги. Проверката на самоличността е процес на потвърждаване на самоличността на потребителя (клиента) чрез издадени от държавите лични документи като паспорти, лични карти и шофьорски книжки. Процесът включва заснемане на личния документ и биометрично удостоверяване на самоличност чрез селфи.

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРИ ПРОВЕРКАТА

1. Ръчно въвеждане на данни, което създава възможност за грешки.

2. Ограничение в разпознаването на типовете документи.

3. Лош UX/UI дизайн, водещ до по-високи проценти на изоставяне.

4. Технически проблеми, като лоша интернет свързаност и устройства с по-слаби възможности на камерата.

5. Множество интерфейси могат да объркат потребителите и процесът да изглежда несигурен.

6. Съображения за сигурността на личните данни от страна на потребителите, ако защитата на данните и работата на приложението не са добре документирани.

7. Липса на тестване с реални документи и фокус групи.

ТЕХНОЛОГИЧНИ РЕШЕНИЯ

Внедряването на правилните технологии може да подобри както сигурността, така и клиентското преживяване:

• Управлявано (асистирано) заснемане на документи.

• Автоматично разпознаване на типа документ.

• Извличане на данни за автоматизирано попълване на формуляри.

• Кръстосано валидиране: автоматично открива несъответствия в данните в текстови полета и кодирана информация в машинночетими зони.

• Потвърждение за истинност: проверява автентичността на документа и на заснетото чрез селфи лице на потребителя, като гарантира на база биометрично сравнение и анализ, че потребителят е истинският притежател на документа.

• Изчерпателна база данни с шаблони и образци на защитни елементи.

• Поддръжка на различни платформи за единна визия и последователност на действия независимо от марката на клиентските устройства.

КАК ДА ПОДОБРИМ ПРОЦЕСА

1. Минимално събиране на данни: изисквайте само съществена информация.

2. Усъвършенствани IDV решения: използвайте най-новите технологии, които обхващат всички необходими документи, защити и биометрична проверка.

3. Процес без усложнения: когато е възможно, използвайте пасивна автентификация с по-малко данни.

4. Проверка според нивото на риска: диференцирайте процедурите въз основа на нивата на риск на клиентите, като използвате по-строги проверки за високорискови клиенти.

5. Редовни актуализации: поддържайте софтуера и базите данни в актуално състояние с най-новите версии на документите, образците на защита и функциите за сигурност.

6. Тестване с фокус група: проведете цялостно тестване сред клиентска база, за да усъвършенствате процеса и да отстраните потенциални проблеми.

7. Познаване на документите: познаване на особеностите на различните лични документи гарантира максимално точна проверка и избягване на false negative.

8. Съответствие с нормативните изисквания: придържайте се към специфичните за сегмента или пазара политики за KYC и адаптирайте процеса към съответните закони и разпоредби.

Като използват тези стратегии и технологии, компаниите могат да постигнат сигурен и същевременно лесен за използване процес на проверка на самоличността, удовлетворяващ както изискванията за сигурност, така и очакванията на клиентите. Този балансиран подход е от ключово значение за успешната цифрова трансформация, ефективния процес по digital onboarding и запазването или повишаването на клиентската удовлетвореност.

ВИКТОР ПЕТРОВ е основател, собственик и управител на „Комитекс“ ООД от 1995 г. От самото създаване на фирмата ръководи развитието и внедряването на нови технологични продукти и услуги в България. Участва в идейния замисъл, проектирането и реализацията на множество иновативни проекти за дигитална идентификация и сигурност чрез смарткарти или лични документи. Завършил е Икономическия техникум – София, и УНСС, специалност „Статистика“.

„Комитекс“ е българска IT компания, основана през 1995 г. Доставя, интегрира и поддържа дигитални технологии за идентификация и сигурност от водещи световни разработчици и производители – професионални персонализиращи картови системи и софтуер (Entrust, Matica, Evolis), скенери и софтуер за проверка и работа с лични документи (Regula, Desko), мобилни терминали и софтуер за идентификация и финансови трансакции, карточетящи устройства и специализиран софтуер за смарткарти, смарткарти от всички видове и функционалност. „Комитекс“ е официален представител на Regula за България и Република Северна Македония.