Business Signature СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024
Битката за лоялност в епохата на поглъщащия фийд
Стела Ерера, изпълнителен директор на „Интеримидж“, и Джоана Михайлова, начело на „Интерпартнерс“, споделят успешната формула в комуникациите днес през част от проектите на компанията
Битката за лоялност в епохата на поглъщащия фийд
Стела Ерера, изпълнителен директор на „Интеримидж“, и Джоана Михайлова, начело на „Интерпартнерс“, споделят успешната формула в комуникациите днес през част от проектите на компанията
Интерпартнерс е водеща независима кому никационна група от агенциите Интер партнерс, Интеримидж и Key Experts Group. Групата е единствената у нас с повече от 30 години възходящ път в комуникациите и опе рира в България и на още 8 пазара с мрежата SEEnthesis. Фокусът върху корпоративни комуникации и стратегии в устойчивостта на бизнеса са отличителни за групата.
Стела Ерера: Изкуствен интелект или човешка емпатия, реклама или пиар, дигитално или конвенционално са въпроси с повече от един отговор. Но с един обединителен елемент – каквито и инструменти да ползва една кампания, основното за траен отпечатък сред целевите аудитории е нейният СМИСЪЛ. А той на свой ред се предхожда от данни, защото смисълът има различно измерение за различни хора/общности. Ето как на база конвенционален бриф от Лидл България се роди една неконвенционална кампания, която носи смисъл не само на потребителя, а на всички заинтересовани страни от бизнеса и НПО сектора. Създадохме информационна образователна кампания #ХраненеСмисъл с творческата платформа #ХапкаСмисъл, вдъхновени от екипа на Lidl и брифа им за здравословно и рационално хранене. Надградихме го в осъзнато – ХраненеСмисъл. Защото означава повече: грижа не само за здравето на хората, но и на планетата.
Започнахме с проучване за хранителните навици на българина, което представихме ексклузивно на първата у нас Планетарна вечеря с меню, вдъхновено от планетарната диета. Спечелихме вниманието на повече от 60 лидери на мнение от медиите, бизнеса, НПО сектора и SoMe инфлуенсърите, които започнаха напълно органично обществен разговор по темата. Защото всяка #ХапкаСмисъл е от значение!
Джоана Михайлова: Силата на живия контакт е ключова в момент на дигитално пренасищане
Когато работиш за един от лидерите в модерната търговия – „Лили Дрогерие“, – потребността на аудиторията от ангажираща комуникация изисква повече от промоция. Да покажеш продуктите не стига – нужен е и живият контакт. С тази философия и творчески порив трябваше да представим месечните фокус категории с акцент върху клиентите, като в същото време надграждаме връзката с доставчиците. Заложихме на смела комбинация от сторителинг и геймификация, за да преобразим стандартната промо активност в изживяване. Пренесохме се в света на „Алиса в Страната на чудесата“, докато клиентите играеха фламинго крокет с Лудия Шапкар; раздадохме продукти за орална хигиена чрез преодоляване на препятствия с гигантска четка за зъби; показахме брандове грим чрез make up battle с участието на инфлуенсъри; поканихме десетки посетители на „Лили“ да изпишат кампанийните послания на магнитна стена и направихме печеленето на награди незабравимо чрез специално съоръжение за летящи талони, които клиентът улавя. С фокус върху бизнес целите на компанията обвързахме всяко участие с покупка и генерирахме в пъти по-висок оборот за времетраенето на събитията.
Стела Ерера: Purpose-driven PR & ESG. Колкото по-активни са целевите ни групи, толкова по-трудно е да уловим вниманието им.
Пример за успешна интеграция на технологии и смисъл е инициативата „Базар на професиите“ на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, в която през 2023 г. се включиха 30% повече компании спрямо предходни издания. В нея за първи път използвахме изкуствен интелект за качествено проучване, като проведохме интервю с Chat GPT за професиите на бъдещето. И сравнихме резултатите с национално представително допитване. Разбрахме, че „предприемач“ е професия, че отново става модерно да си учител, че минното дело е почти изцяло механизирано и че все още информационните технологии държат първенството по възприемане за високо заплатена професия. Провокирахме бизнеса с данни, включихме го в диалог с ученици от цялата страна и техните родители и реализирахме BUZZ-ар с мисия – а не с цел наемане на хора. Мисията да образоваме идните поколения.
Джоана Михайлова: И не на последно място – дигиталната механика вече не работи… самостоятелно! В епохата на всепоглъщащия фийд задачата на бизнеса е да спре скрола и да ангажира вниманието. На ден човек скролва от мобилно устройство сумарно над 60 метра! За да се активира рациото и предизвика ангажираност – която да води до действие и лоялност, силата на съдържанието има водеща роля. От 2023 г. в Интерпартнерс работим със собствен модел на стратегиране на дигитални кампании, наречен Digital Integrity Measured. Моделът е синтез от анализ на бизнес модела на клиента, потребителския път до продукта или услугата, творческо съдържание и дигитален инструментариум – задължително и само в микс. Тук дигиталното се преплита с проучвания и данни, минава отвъд B2C комуникацията и има силата да продава, катализира сделки, ангажира сериозно дори при продукти и услуги в премиум сегмента – и постига възвръщаемост на инвестициите.
И нашите „5 цента“ за пазара през 2024 г. и напред: времето, в което се чудехме коя половина от комуникационните бюджети отива „на вятъра“, е далееееч назад. СМисъл, с изкуствен интелект под ръка и с печелившата комбинация на дигитален инструментариум с бизнес план комуникацията трябва да стъпва на общностни данни и да носи приход на бизнеса.
|
Ключови думи
комуникации
клиенти
изкуствен интелект
реклама
медии
Стела Ерера
Джоана Михайлова
Интерпартнерс