Зареждайте догоре

Екипът ни е разработил методология за почистване на резервоара, докато е в експлоатация и е пълен с гориво с минимални разходи, споделя Цветан Томицин, началник на отдел ,,Индустриален“ и ,,Екология“ в „SGS България“

Автор:

Венцислав Савов

Снимки:

Личен архив

Зареждайте догоре

Зареждайте догоре

Екипът ни е разработил методология за почистване на резервоара, докато е в експлоатация и е пълен с гориво с минимални разходи, споделя Цветан Томицин, началник на отдел ,,Индустриален“ и ,,Екология“ в „SGS България“

Зареждайте догоре
Цветан Томицин, началник на отдел ,,Индустриален“ и ,,Екология“ в „SGS България“
quotes

Какво е качеството на горивата по бензиностанциите у нас в сравнение със световните стандарти?

Качеството на горивата отговаря на българското законодателство и европейските норми. В мнозинството от случаите промени в качеството на горивата настъпват или при разтоварването, или при съхранението в самата бензиностанция.

Откъде и как се формира замърсяването в резервоарите?

Произходът на свободната вода обикновено е кондензиране на парите на влажния въздух, който се намира над нивото на продукта в резервоара, или малки пропуски в корпуса и прикачените към него тръбопроводи и гърловини. В изключително редки случаи водата може да бъде вкарана и с доставена партида. Произходът на механичните утайки обикновено са замърсявания по шланговете на цистерните при товарене и разтоварване, ръжда от метала на корпуса на резервоара, механични частици във въздуха над нивото на резервоара и др. Сериозен проблем е също така и биокомпонентът, който се добавя към минералния дизел. Той е силно хигроскопичен и има свойството да абсорбира влагата и да се утаява на дъното на резервоара.

Доколко ефективни са рекламациите на бензиностанциите и какво се случва, когато клиент се оплаче?

Напълно отговорно се предлага да се вземе проба от горивото, най-често от пистолета на бензиноколонката. Предположението е, че наличното гориво е с проблемно качество. Оплакването обаче е само от един клиент, а ако предположението е вярно, щеше да има десетки автомобили с проблеми, заредили от този резервоар. Това означава, че има друга причина, която води до проблем с качеството. В 100% от случаите анализът показва, че горивото е наред и рекламацията се отхвърля. Дори когато случаят е по-сериозен или клиентът – по-компетентен, и се стигне до отваряне на резервоара и вземане на дънна проба.

Нашият опит показва, че много вероятната причина се крие в чистотата на дъното на резервоара. Причината е много проста – утайките и малките количества свободна вода не са равномерно разположени по цялото дъно. В момента на доставката на нова партида новото гориво постъпва към дъното и повдига наличните на дъното утайки. Това силно увеличава вероятността зареждащите след доставката автомобили да заредят гориво с наднормено количество механични примеси и вода.

Какъв е съветът на „SGS България“ към шофьорите?

Зареждайте резервоара си догоре. Когато имате повече гориво в резервоара, остава по-малко място за водните пари от въздуха. При възникване на повод за рекламация винаги се интересувайте с каква честота се почистват резервоарите на съответната бензиностанция.

Екипът ни е разработил методология, която може да извърши почистване на резервоара, докато е в експлоатация и е пълен с гориво, с минимални разходи и проблеми за клиентите.

Нашият съвет, за да се намали рискът от рекламации, е резервоарите да се почистват поне веднъж годишно. 

Цветан Томицин е завършил Техническия университет във Варна. Работи в „SGS България“ от 2005 г., като преминава всички нива на кариерата от инспектор до началник на отдел ,,Индустриален“ и ,,Екология“.