10 задължителни умения в днешната работна среда

10 задължителни умения в днешната работна среда

Изискванията към съвременните кадри, търсещи работа, се увеличават все повече. Освен че им е необходим цял арсенал от квалификации, от тях се иска да притежават и т.нар. soft skills – в условен превод от английски език „меки умения", в които се изисква гъвкавост.  

Това са компетенции на поведението, които се разгръщат в рамките на контактите ни с колеги и партньори и са част от емоционалната интелигентност. Те са по-важни от всякога, според материал в американския сайт AOL Jobs.  „Да имаш търсени „твърди умения”, като машинното инженерство, вече не е достатъчно само по себе си да ти гарантира оферта за работа. Повечето работодатели (в САЩ – б.р.) - 77% - твърдят, че „меките умения” са наравно важни с „твърдите”, твърдят авторите на AOL. Те посочват кои са тези видове компетенции отвъд дипломата, които в бъдеще ще са все по-важни за реализацията на всеки професионалист и не се учат в университета. Човек ги овладява сам, по време на работния процес, на събития за събиране на контакти, дори докато прекарва вечерите си със семейството и приятели.

Ето кои са.

1. Да приемаш критика. Да я търсиш и да не се примиряваш с недостатъците си. Тя е най-ефективният начин човек да се развие. Ако не овладеем това умение, ще попаднем в ситуацията на онзи, който се чуди защо всички останали изглежда напредват, а той не.

2. Гъвкавост. „Не оцелява най-силният или най-интелигентният, а този, който най-добре управлява промяната”, е казал Чарлз Дарвин. Обновявайте професионалните си умения и учете нови винаги, когато можете, колкото и да знаете, съветват авторите.

3. Умение за разрешаване на проблеми. Проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) показва, че работните позиции на високо ниво, които изискват умения за решаване на проблеми като мениджмънта и консултантството, имат ръст на търсенето, докато позициите с изискване за критично мислене на средно ниво, като тези на търговци, продавачи в бизнеса на дребно, занаятчии, обслужващ персонал, бележат спад.

4. Самоувереност. Всичко се корени в това да впечатлиш единствения човек, който има истинско значение за кариерата ти – теб самия.  

5. Работна етика. Ново е, че такава липсва във все по-голяма степен сред най-младите служители. Тя може да се използва като предимство на пазара на труда.

6. Издръжливост при работа под натиска на срокове. Способност да се издържа на високо напрежение и стрес.

7. Екипна работа. Задачите в съвременните компании стават все по-сложни и невъзможни за изпълнение, без да е необходимо междуличностно сътрудничество. На служителите се възлагат тясно специализирани части от проектите. Целият екип чувства тежест, ако един човек не спази задълженията си.

8. Тайм мениджмънт. Самодисциплина при управление на времето. Планиране на собствените задължения, така че да бъдат извършени в срок.

9. Добра комуникация. Тя също е нещо, което се явява проблем при най-младите служители. Само една думи не на място може да даде на другия погрешно впечатление, припомнят специалисти. Все повече заради проблем в общуването и недоразумения фирмите се разделят с добри професионалисти с високи умения в основната си компетенция, извън комуникацията.

10. Позитивна гледна точка. Положителното мислене е „заразно” и фирмите добре знаят това. Дори да няма човек в офиса, който да бъде водещ в позитивизма, винаги оптимистичната настройка на всеки един от служителите може да е решаваща, защото неутрализира стреса и прави работата по-приятна, следователно и по-продуктивна.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ