Точки на влияние
Не е нужно да сте главен изпълнителен директор или дори мениджър, за да имате влияние в офиса. Да накарате вашите колеги да изслушат и подкрепят идеи ви се свежда само до три техники за емоционална интелигентност, казва преподавателят от Станфордския университет и комуникационен експерт Мат Ейбрахамс.
Тези техники могат да ви помогнат да покажете на вашите колеги и шефове, че имате добри идеи, да създадете значими връзки на работното си място, да подобрите уменията си, свързани с работата, и може би дори да ви осигурят повишение, казва той.
Съветът е навременен, добавя Ейбрахамс: Хибридната и дистанционна работа означава, че повечето служители от ниските и средните нива на йерархията получават по-малко време за контакти лице в лице с шефовете си.
„Кариерите са много различни сега... нещата са по-отдалечени и виртуални, така че не сте толкова много сред хората“, казва Абрахамс пред CNBC Make It. „Вие наистина проправяте свой собствен път и трябва да накарате другите поне да подкрепят, ако не и да ви следват, в нещата, които се опитвате да направите“, добавя той.
Неговите три препоръки са прости и могат да бъдат приложени както при работата в офиса, така и при тази от разстояние:
Разберете как да бъдете полезни
На първо място, отделете време за наблюдаване на динамиката на вашия офис. Обикновено можете да търсите онлайн или да се консултирате с HR, за да разберете върху какво работят различните екипи и на кои мениджъри се отчитат.
След това намерете „точка на влияние“ – начин да бъдете забелязани в тази структура, казва Ейбрахамс. „Ако има определени задачи, които хората не обичат да изпълняват, насочването към тях може да ви даде известен достъп.“
Може също така доброволно да си водите бележки по време на срещи, което насърчава другите хора в стаята да насочват вниманието си към вас. „Те ще искат да се уверят, че улавяте нещата правилно и ще имате възможност да задавате въпроси на другите“, казва Ейбрахамс.
Бихте могли да се включите в планирането на офис събития. Ако един човек управлява социалните мрежи на компанията и имате подходящ опит, доброволно помогнете с публикации или създаване на видеоклипове.
„Изведнъж ролята, която имате – обикновена роля, която много хора не харесват, ви дава достъп и влияние“, казва Ейбрахамс.
Намерете съюзници
Всеки път, когато попаднете в стая с хора, с които обикновено не работите, имате възможност да създадете нови взаимоотношения.
Ако си водите бележки по време на среща, може да слушате как тази група обмисля, избира и изпълнява нови идеи. Можете да идентифицирате хора, които мислят подобно на вас, или пък това може да ви помогне да се ориентирате във вътрешната динамика на вашето работно място. Може дори да успеете да се свържете с по-високостоящ служител, който би бил готов да отиде на кафе с вас и да ви даде полезна обратна връзка.
Не третирайте отношенията си като трансакционни, съветва Ейбрахамс. Търсете хора, с които естествено се свързвате и които другите ви колеги уважават.
„Срещайте се с хората и наистина ги слушайте, когато ви говорят“, казва Ейбрахамс. „Не казвам да бъдете манипулативни. Отговаряйте нещата, които наистина ви интересуват“, добавя той.
Подкрепяйте взаимно идеите си
След като създадете силни професионални отношения, разберете как можете да работите заедно с колегите си за постигане на общи цели. Ейбрахамс го нарича „привеждане в съответствие“ с другите.
Следващата стъпка, казва той, е „усилване“. Това може да означава гласна подкрепа на идеите на другия - когато някой има добра идея на среща, например, може да кажете защо смятате, че е интересна или полезна за мисията на компанията.
Можете също така да направите собствените си идеи по-влиятелни, като отбележите как вашите колеги са помогнали за оформянето им, казва Ейбрахамс: „Работих заедно със Сали и Джо върху нещо, което смятаме, че може да реши този проблем“ често е по-въздействащо, отколкото да кажем, че идеята идва само от нас. Това показва, че сте го тествали и сте получили подкрепа за решението и разбирате как да направите нещата в структурата на вашата компания, отбелязва той.
Постоянното признаване на вашите колеги помага да накарате хората да ви слушат и може да направи други колеги по-склонни да поискат вашето мнение или да ви включат в проекти.
„Няма нищо по-мощно“, казва Ейбрахамс.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.