Нерешителност при вземането на решения? Вземете пример от Зукърбърг

Нерешителност при вземането на решения? Вземете пример от Зукърбърг

В забързания свят на бизнеса често се оказваме в една трудна ситуация – да вземаме решения, които могат да имат сериозни последствия. Това е като да те дърпат в различни посоки, без да знаеш кой път да поемеш.

Нерешителността е истинско главоболие, което може да загуби ценно време и възможности. Когато не можем да вземем решение, това създава благодатна почва за съмнения и предположения, причинявайки стрес и безпокойство за нас и нашия екип.

Тази нерешителност може да доведе до пропуснати крайни срокове, загубени сделки и увредена репутация. Най-лошото от всичко е, че нерешителността възпрепятства иновациите и задушава креативността, докато затъваме в безкрайни дебати.

Как да прекъснем цикъла на нерешителността и да продължим напред с увереност?

Зукърбърг: Опростете нещата, като намалите броя на изборите

Въпреки че опростяването и намаляването на броя на изборите звучи като нещо, което трябва да е широкоразпространено, много от нас често пренебрегват тази умствена стратегия, когато са изправени пред купчина от решения за вземане.  Този съвет идва с любезното съдействие на милиардера, съосновател на Facebook, Марк Зукърбърг, който е известен с това, че премахва ненужните избори от ежедневието си, за да помогне за намаляване на „умора от вземане на решения“, която е свързана с импулсивност и нерешителност.

Класически пример за това как той опростява вземането на решения е носенето на запазената му марка „униформа“, състояща се от дънки, маратонки и сива тениска. Когато през 2014 г. бе попитан за неговия гардероб, Зукърбърг каза: „Наистина искам да изчистя живота си, за да направя така, че да трябва да вземам възможно най-малко решения за каквото и да било, освен за това как най-добре да служа на тази общност“.

Всъщност в думите му има смисъл. Ако сте затънали в твърде много ненужни избори на ден, намаляването им ви помага да разчистите ума си и да се съсредоточите върху по-големите и наистина важни решения.

Случвало ли ви се е да пристигнете на работа сутрин, да се настаните на бюрото си, да проверите вашия имейл имейла и след това да прекарате следващите 15 минути, втренчени безизразно в екрана на компютъра, чудейки се с коя належаща задача да се захванете първо? Ключът е в това да избегнете попадането в ситуация, в която просто седите на едно място, гледате в точка и не постигате никакъв напредък,

Полезен трик за избягване на умората от вземане на решения и за извеждането на приоритетите на преден план идва от класиката на Стивън Кови, „7 Habits of Highly Effective People“. В рамките на 60 секунди или по-малко, за предпочитане рано сутрин с първото кафе, помислете за всичко, което трябва да направите днес, и решете:

  • Какво ще продължа да правя? (Целта тук е да правите това, което само вие можете)
  • Какво ще делегирам? (Някой трябва да го направи. Само не и вие. И така, какво бихте могли да делегирате незабавно, така че да ви освободи да правите това, което само вие можете да правите?)
  • Какво ще зарежа? (Неща, които нито искам да правя, нито трябва да правя. И никой друг също няма да ги направи. Това са нещата, които трябва да бъдат зарязани).

………………..

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Как да говорите с авторитет?