Повишиха ви, честито! Наоколо дебне саботьор

Повишиха ви, честито! Наоколо дебне саботьор

Повишиха ви, честито! Наоколо дебне саботьор

Чувството, което човек изпитва, когато получи повишение, е страхотно. Това означава, че сте получили признание за постигнатите резултати и за способността да се представяте на високо ниво. Нормално е да сте развълнувани и може би малко нервни, мислейки за това как да се докажете в новата си роля.

В този вихър от емоции е изкушаващо да удвоите усилията в сферите, които са ви водели до този момент. Използването на същите стратегии за управление на времето на новата позиция обаче може да саботира успеха ви.

Ето четирите стратегии за управление на времето, които да използвате, когато получите повишение, за да постигнете успех на това по-високо ниво.

Променете приоритетите си

Когато получите повишение, вие обикновено поемате по-широк набор от отговорности. За да се справите добре в тази по-мащабна роля, вероятно ще трябва да отделяте по-малко време (или понякога никакво) за това, което сте правили в миналото. Въпреки че това има смисъл от интелектуална гледна точка, емоционално можете да се изкушите да се върнете към работата, която сте вършили преди, или постоянно да проверявате и да „помагате“ на хората, които все още извършват тези дейности. Причината това да се случва е, че се чувствате по-комфортно в области, в които имате дългогодишен опит. Освен това, новата ви роля може да включва задачи, в които не се чувствате толкова уверени , както и някои задачи, за които може да нямате представа какво правите.

За да се преборите с това изкушение, отстъпете назад и помислете кое е най-важното в настоящата ви роля. Какви са вашите годишни цели? На база на какво ще бъдете оценени? Каква всъщност е вашата основна отговорност?

След това съсредоточете вниманието си върху това да научите как да изпълнявате новите си задължения. Ако вие вършите работата на вашите преки подчинени, никой не върши вашата.

Делегирайте повече

Когато сте сред най-добрите в изпълнението на дадена дейност, лесно може да попаднете в капана на мисленето от типа - „мога да направя това по-добре от всеки друг, така че трябва да го направя сам“.

Дори и да има истина в твърдението, че можете да изпълните задача на по-високо ниво от другите, това всъщност може да не е във ваш интерес след получаването повишение. Не можете да правите това, което сте правили в миналото, със същото ниво на отдаденост, когато имате и нови задължения.

Не само трябва да сте наясно с новите си приоритети и да устоите на желанието да вършите работата, която сте изпълнявали преди, но вероятно също трябва да се научите да делегирате някои отговорности, които са част от новата ви роля.

Например, може би сте повишени в мениджър продажби и сега отговаряте за ръководенето на други търговци в допълнение към личната работа с няколко големи клиента. С това повишение вече може да имате известна административна поддръжка, както и някои младши продавачи под вас. Тъй като поемате новите управленски отговорности, можете да освободите време, като делегирате елементи, като например координиране на времето за срещи и попълване на отчети за разходите.

Тези задачи вероятно все още са свързани с големите клиенти, за които отговаряте, но не са елементи, които трябва да бъдат в списъка ви изпълнение. Като използвате екипа си, можете да съсредоточите вниманието си върху дейностите от по-голям мащаб, които могат да доведат до повече продажби.

Поставете повече граници

Друга контраинтуитивна промяна, която трябва да направите, когато бъдете повишени, е да започнете да поставяте граници. Може да е изкушаващо да направите обратното, чувствайки, че трябва да отворите широко вратата си, за да сте на разположение на членовете на вашия екип. Но ако трябва да ходите на повече срещи и имате повече отговорност, всъщност имате по-малко гъвкавост за ad hoc чатове.

Като минимум, препоръчвам да блокирате няколко часа всяка седмица, в които можете да вършите собствената си целенасочена работа. Това блокиране може да бъде под формата на липса на срещи преди 10 сутринта (освен ако не е спешно) или блокиране на вторник и четвъртък следобед за по два часа, за да свършите собствената си работа. Ако запазите време за себе си, всъщност ще бъдете по-присъстващи, полезни и достъпни за вашия екип.

…………….

Ей Джей Хес за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ