Пагубната спирала на самотата
Самотата на работното място е един от най-влиятелните фактори, които пречат на ангажираността и производителността на служителите и подкопават успеха на организацията.
Самотата отдавна се разглежда от учените като опасна за общественото здраве и по време на пандемията излезе на преден план. Днес самотата продължава да оказва влияние върху работниците, вредейки на сътрудничеството, производителността и иновациите.
Когато производителността спадне, това може да повлияе негативно на кариерното развитие и растеж, което допълнително влияе върху чувството на работниците за постижение и успех. Тази динамика се превръща в нещо като пагубна спирала - усещане за безцелност, самота и несвързаност, което на свой ред може допълнително да навреди на екипите.
В работата си като коуч съм помагал на динамични лидери и избягващи или неангажирани служители да се борят със своята самота и да намерят връзки и смисъл в работата, пише Кералайн Стоукс, автор на „Elephants Before Unicorns“. Тя споделя какво е научила за ключовата черта, която помага на служителите да напредват, и практическите стъпки, за да се отървете от самотата и да се почувствате отново ангажирани.
Учете се от хората около вас
Служителите с начин на мислене, фокусиран върху ученето, е по-вероятно да процъфтяват в работата и да получават повишения.
Хората с любов към ученето имат голямо желание да се развиват и искат непрекъснато да се усъвършенстват. Тях ги вълнува самият процес на учене, а не резултатът от него. Те също така активно се стремят да разбират и решават проблеми. Това от своя страна често ги прави по-успешни и свързани с другите.
За съжаление икономическите и социалните предизвикателства могат да накарат работниците да се чувстват несигурни и да избягват да се учат един от друг. Това може да накара много служители да мислят, че е по-безопасно да работят в изолация, отколкото да търсят среда за сътрудничество.
Ако искате да се чувствате по-малко самотни на работа, може да прочетете книга, свързана с нещо, което искате да научите, или да помолите приятели за препоръки за нови интересни теми, върху които да се фокусирате.
Приемете и се адаптирайте към новите норми
Спомняте ли си пандемичната носталгия по „връщането към нормалното“? Много от нас бяха обсебени от идеята за стария ни начин на живот. Днес обаче 59% от американците все още не са се върнали към начинът на живот, смятан за нормален преди пандемията. Ще продължим да сме изолирани и самотни, освен ако не решим да опитаме нещо ново и активно да прегърнем нашия нов свят.
Когато покажете готовност да се адаптирате към непрекъснато развиващите се социални норми, ще се чувствате по-малко самотни и по-присъстващи. Освен това, приемайки своето „ново нормално“, можете да развиете по-добро чувство за принадлежност и да помогнете на хората около вас също да се приспособят. Помислете за обсъждане на теми на работното място, като бъдещето на работата, изкуственият интелект или изменението на климата с вашите колеги.
Нещо повече, изучаването на днешните нови норми може да подобри вашето самочувствие, да ви помогне да се почувствате свързани с нещо по-голямо от себе си и да ви накара да бъдете по-сигурни, когато се срещате с нови хора.
Създайте собствен екип от съветници
Друго нещо, което можете да направите, за да се чувствате по-малко самотни на работа, е да създадете свой собствен екип от съветници. Като умишлено изберете група от хора, на които имате доверие, можете да установите устойчиви и продуктивни взаимоотношения.
Има няколко начина, по които можете да организирате екипа от лични съветници. Първо, помолете вашата компания за коуч или ментор, който да ви помогне да постигнете ключови цели. Можете също така да се свържете с лидери, които уважавате, и да установите връзка наставник/наставляван.
Фокусирането върху вашето здраве също може да ви помогне да се почувствате по-свързани. Може да потърсите терапевт, който да помогне с всички психологически предизвикателства, които искате да преодолеете и разрешите. Дори само рутинният преглед при вашия лекар и зъболекар може да ви помогне да се чувствате по-малко самотни. И накрая, можете да наемете личен треньор, който може да даде тласък на вашата мотивация и да ви помогне да се свържете с другите чрез физическа дейност.
Като се учите от хората около вас, възприемате нови норми и създавате екип от съветници, всеки може да ви помогне да се чувствате по-свързани на работа. Красотата на инвестирането в свързване с другите е, че вашата работа вероятно ще помогне и на хората около вас да се чувстват по-малко самотни.
………..
Кералайн Стоукс, автор на „Elephants Before Unicorns“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.