Шефът на Amazon за спечелването на доверие

Шефът на Amazon за спечелването на доверие

Спечелването на доверието на вашия шеф и останалите ви колеги е ключовово за изграждането на успешна кариера.

Ето защо Джеф Безос пише, че добрите лидери „печелят доверие“ като част от известния списък от 16 лидерски принципа на Amazon. Въпреки че звучи сравнително просто, това е насока, която хората често „бъркат“, според главния изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси, който замени Безос на поста през 2020 г.

„Те понякога го бъркат с това да са мили един към друг, да насърчават социална сплотеност, или да не влизат в спорове по време на срещи на екипа. Но ние имаме предвид нещо друго“, казва Джаси във видео, публикувано онлайн от Amazon по-рано този месец.

Печеленето на доверието на хората около вас не опира само до това да бъдете сговорчиви и да избягвате влизането в конфликт, когато смятате, че някой друг греши, отбелязва Джаси. Не става въпрос и за опит да прикриете или омаловажите собствените си грешки.

„Това, което имаме предвид под спечелване на доверие, е да бъдеш честен, автентичен и прям. Да слушаш внимателно и да оспорваш с уважение твърденията, с които не си съгласен. Да правиш това, което си казал, че ще направиш“, обяснява Джаси.

Тази идея е в основата на написаното от Безос в списъка с лидерски принципи на Amazon, където той отбелязва, че добрите лидери трябва да „говорят откровено“, като същевременно са „гласно самокритични, дори, когато това е неудобно“.

Да бъдеш откровен, особено ако не си съгласен с някого, показва ниво на честност и внимателност, според Джаси и Безос. Когато признавате грешките си, като същевременно с това предлагате добри решения, показвате ниво на смирение, почтеност и дори смелост, което допринася много за изграждането на доверие, показват изследванията.

Джаси сподели пример от времето, когато ръководеше маркетинговия екип на Amazon в началото хилядолетието. По време на „шестчасова среща“ той представи оперативния план на екипа на Безос и други ръководители с PowerPoint с 220 слайда.

„Някъде на 10-тия слайд Джеф ме прекъсва и казва: „Всичките ви числа са грешни на този слайд. Бях изненадан“, споделя Джаси

Безос е продължил да „дисектира“ данните на слайдовете, а Джаси е осъзнал, че основателят на Amazon действително е прав.

„Разбира се, бяха смутен от това. И си казах: „Прав си. Тези числа са грешни. Тъй пък ми отговори: „Защо да вярвам на нещо друго в тази презентация? Ами ако и то е грешно?“, разказва Джаси.

Той се извинил на Безос и е обещал, че останалите 210 слайда ще бъдат без грешки, като за негова радост Безос не е открил такива.

Вместо да се цупи или да напада Безос за това, че е оспорил твърденията му публично, Джаси е възприел грешката като възможност да демонстрира своето смирение и способността си да се учи и развива в бъдеще. Всички тези черти помагат да се създаде доверие. В крайна сметка Безос повиши Джаси като един от най-важните си съветници и по-късно назначи Джаси да го наследи като главен изпълнителен директор.

„Не бях обиден или ядосан на Джеф, че посочи грешките. Научих много ценен урок за това какво означава да се гмурнеш дълбоко и какво означава да носиш отговорност за детайлите в презентациите си“, казва Джаси. „Спечелих доверие като поех отговорност, бях самокритичен и коригирах грешките си, като се представих много по-добре следващия път“, добавя той.

…………………..

Том Хъдълстон-младши за CNBC

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ