Убийци на доверие

 Убийци на доверие

Убийци на доверие

Доверието е крайъгълният камък на всяка успешна организация. Това лепилото, което държи екипите заедно, насърчава сътрудничеството и движи иновациите. Доверието обаче е крехко и може лесно да бъде разбито от различни действията на лидерите и членовете на екипа. Като коуч по лидерство съм виждала от първа ръка последствията от грешките, нарушаващи доверието в организациите. Тук ще обърнем внимание на няколко често срещани грешки, които трябва да избягвате на всяка цена, ако искате доверието да пострада.

Липса на прозрачност

Липсата на открито и честно общуване относно решения, промени или предизвикателства подкопава доверието. Лидерите трябва да дадат приоритет на прозрачността, за да изградят и поддържат доверие.

Нарушени обещания

Неспазването на ангажиментите вреди на доверието. Доверието се гради върху изпълняването на дадените обещания.

Микромениджмънт

Прекаленият контрол и микромениджмънтът сигнализират за липса на доверие в способностите на служителите. Доверявайте се на членовете на вашия екип с изпълнението на задачите, които сте им възложили – все пак вие сте ги наели именно за това.

Фаворитизъм

Фаворитизмът подкопава доверието чрез създаване на възприятие за наличие на пристрастия. Лидерите трябва да се отнасят към всички членове на екипа справедливо и да ги поставят на равна основа.

Прикриване на информация

Прикриването на жизненоважна информация от членовете на екипа поражда подозрения. Критичната успеха на екипа информация трябва да бъде споделяна бързо и изчерпателно.

Пренебрегване на обратната връзка

Неспособността да се изслушва и да се действа според обратната връзка отчуждава членовете на екипа. Активно търсете и адресирайте различни отзиви, опасения и предложения.

Приписване на заслуги за работата на другите

Приписването на заслуги за постиженията на другите разрушава доверието. Отчитайте приноса на различните членове на екипа и празнувайте техните успехи.

Прехвърляне на вината

Една от основните задачи на лидера е да поема отговорност. Когато прехвърляте вината на другите, вие вредите на доверието. Лидерите трябва да признават грешките си и да работят по намирането решения.

Липса на емпатия

Нетактичното поведение и липсата на емпатия подкопават доверието. Проявете състрадание и разбиране към предизвикателствата, пред които се изправят членовете на екипа.

Непоследователни ценности

Несъответствието на действията на човек с ценностите на организацията подкопава доверието в лидерството. Лидерите трябва да дават пример и да укрепват основните ценности, споделяни от всички в компанията.

Истинското лидерство се гради на база доверието. Избягвайки тези унищожаващи доверието грешки, вие не само ще подобрите своите лидерски умения, но и ще допринесете за създаването на по доверчива среда и по-успешна организация.

…………………….

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ