Силата на емпатията

Силата на емпатията

Когато Сатя Надела отива на интервю за първата си работа в Microsoft Corp. през 90-те години на миналия век, той демонстрира уменията си по компютърни науки, решавайки алгоритми на бяла дъска.

Въпреки че успешно демонстрира техническите си познания, интервюто е било предизвикателно. След като се справил с техническите въпроси, той се изправи пред неочаквано запитване от интервюиращия: „Какво бихте направили, ако видите бебе да пада на кръстопът?“

Както споделя в интервю за Chicago Booth Magazine през 2019 г., Надела е бил хванат напълно хванат неподготвен. Той е отговорил, че ще изтича до най-близката телефонна кабина и ще се обади на 911, тъй като това е било преди времето на мобилните телефони.

Грешен отговор.

Интервюиращият е сложил край интервюто, станал е и е придружи Надела до вратата. Шокирана и объркан, Надела е попитал какво се е объркало.

Интервюиращият е казал на Надела: „Трябва да развиете емпатия, защото когато детето плаче, го вдигате и го прегръщате, вместо да викате за помощ“. Въпреки тази неуспех, Надела в крайна сметка е бил нает, но урокът за важността на емпатията е останал с него.

Емпатията: чертата на най-успешните хора

Надела вече е известен със своя съпричастен и смирен подход към лидерството. Той набляга на разбирането на гледните точки на другите и изграждането на по-приобщаваща култура. Това спомогна за създаването на среда за по-голямо сътрудничество и подкрепа в Microsoft. Има три ключови причини, поради които емпатията е толкова важна за успеха:

Емпатията е продължение на страхотните умения за слушане

Емпатията по същество е продължение на активното слушане. Тези, които слушат с емпатия, се стремят да разбират другите и да им съчувстват. Това включва изслушване без осъждане. Като емпатични лидери, ние трябва да разглеждаме нашите служители не само като работници, но и като личности, които заслужават уважение и признание за тяхното лично и професионално израстване.

„Емпатията на съвременното работно място не означава само да можеш да видиш нещата от друга гледна точка. Това е крайъгълният камък на екипната работа, добрия иновативен дизайн и интелигентното лидерство. Става дума за това да помогнем на другите да се почувстват чути и разбрани“ обобщава Рей Крзнарич, автор на„Empathy: Why It Matters, and How to Get It“.

Науката потвърждава, че емпатията увеличава доверието

През последните две десетилетия научни изследвания информираха лидерите за начините, по които могат да подобрят работата в екип, производителността и представянето на компанията. Д-р Пол Зак, влиятелен учен и автор на бестселъри, е напът да разгадае невронауката на човешката връзка и ефективната работа в екип. Неговата академична лаборатория беше първата, която откри, че мозъчният химикал окситоцин (OT) увеличава чувството емпатия. На свой ред той установи, че OT улеснява доверието, щедростта и връзката с другите. Той действа като химическа основа за Златното правило, казва Зак. „Ако се отнасяте добре с мен, мозъкът ми обикновено ще отдели OT и аз ще бъда мотивиран да се отнасям добре с вас, създавайки отношения на доверие.“

Ще имате нужда от емпатия, за да станете ефективен лидер

Според моя опит като коуч, наблюдаващ лидерите, когато съпричастността отсъства, екипният дух страда и текучеството е високо. Оказва се, че ще имате нужда от съпричастност, ако искате да се издигнете в лидерските редици.

Хората, които са умели в разбирането и интерпретирането на емоциите на другите, е по-вероятно да бъдат влиятелни лидери. Изследване, проведено от Management Research Group (MRG), установи, че емпатията е най-важният предиктор за ефективно поведение. Емпатичните лидери мотивират своите екипи да разкрият пълния си потенциал, обръщайки внимание на техните нужди и принос. Този ангажимент насърчава споделена визия и лоялност сред екипа.

За да оцените способността си да ръководите с емпатия, опитайте да отговорите на тези въпроси с „да“ или „не“. Колкото повече отговори с „да“ имате, толкова по-голяма е вероятността да подхождате към себе си и другите с емпатия.

  • Усещате ли проблемите и емоциите на другите?
  • Лесно ли разбирате, когато другият човек започва да се разстройва по време на разговор?
  • Можете ли точно да оцените нечие емоционално състояние само като го погледнете?
  • Можете ли да възприемате емоциите на хората, с които общувате, и да разбирате техните перспективи?
  • Събирате ли информация от други, като същевременно поддържате неосъдителна позиция по обсъжданата тема?"
  • Интересувате ли се от проблемите на другите?
  • Общувате ли с говорещия по начин, който насърчава разговора да продължи?
  • Оценявате ли нуждите на другите?

Взети заедно тези въпроси крият ключа към изграждането на страхотна фирмена култура.

…………....

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Времето: Топло със силен вятър от запад-северозапад