Няма успех без принадлежност

Няма успех без принадлежност

Една от основните нужни на хората е тази за принадлежност към нещо по-голямо от самите тях. Чувството за принадлежност е от съществено значение за емоционалното благополучие, като същевременно с това играе ролята на вътрешен мотиватор, които прави хората по-ангажирани. Иначе казано, то е ключова част от всеки успешен екип и организация.

Като се има предвид днешният бизнес климат, при който хората са разделени както от чисто географска гледна точка, така и по политически и културни признаци, изграждането на чувство за принадлежност става все по-трудно. Колкото и да е сложна да е тази задача, тя остава една от основните отговорности на лидера. Ето какво може да направите:

Създайте култура на приобщаване

Много често ние неволно и несъзнателно отблъскваме хората около нас. За да преборите този проблем, трябва да изградите и поддържате култура, която позволява на хора от различни социални и културни групи да могат да реализират пълния си потенциал и да бъдат приемани и ценени от колегите си. Приобщаващата култура гледа на различията като на позитив, а не недостатък.

Създайте култура на взаимно уважение

Когато фирмената култура на една компания поставя взаимното уважение на първо място, тя си гарантира, че нейните служители ще се подкрепят и ще вярват един на друг. Без да жертва индивидуалността на всеки член на екипа, този тип фирмена култура помага за изграждането на норми и неписани правила в работа, отговарящи на ценностите и мисията на компанията.

Създайте култура на принос

Когато хората имат чувството, че допринасят за успеха на компанията, че техните таланти и качества са ценени и че работата им в действителност има значение за другите, те осъзнават, че са част от нещо по-голямо от самите тях. Когато човек намира смисъл в работата си, всичко останало остава на заден план.

Създайте култура на безопасност

Най-добрият начин да стимулирате чувството за принадлежност на хората е като създадете среда, в която те могат да бъдат себе си без да се страхуват, че това може да им донесе някакви негативи. Важно е хората да могат да могат спокойно да изразяват своите мисли и идеи. Да могат не само да говорят, но и да бъдат чувани, дори когато грешат. Никой не може да изпитват чувство за принадлежност на място, където не се чувства в безопасност.

Създайте култура на признателност

Когато изразявате признателност и благодарност за  труда и усилията на вашите служители, вие градите принадлежност. Вие показвате на хората, че работата им не остава незабелязана, а това ги мотивира да дават най-доброто от себе си.

Създаването и поддържането на култура, насърчаваща чувството за принадлежност, никога не е лесно, но крайният резултат винаги си заслужава. Когато хората знаят, че са част от нещо по-голямо и че приносът им има реално значение, възможностите са безгранични.

...........................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ