Случаите, в които е добре да останете в зоната си на комфорт

Случаите, в които е добре да останете в зоната си на комфорт

Ако искате да се развивате, рано или късно вероятно ще ви се наложи да излезете извън зоната си на комфорт. Научаването на нещо ново често може да бъде не особено приятен процес, но той е необходим за  развиване на нови умения и изграждане на нови невронни пътища.

Въпреки че начинът на мислене, фокусиран върху растежа, е критичен компонент за успеха, има моменти, когато по-добрият избор е да останете в зоната си на комфорт. Ето пет случая, в които трябва да се придържате към това, с което сте свикнали:

Преминавате през период на засилен стрес

Ако изпитвате много стрес или се чувствате претоварени, помислете добре дали можете да си позволите да добавите нещо допълнително към задълженията си.

„Придържането към познатите рутинни процедури може да ви накара да имате чувството, че нещата са под контрол“, казва Хена Прайър, автор на „Good Awkward: How to Embrace the Embarrassing and Celebrate the Cringe to Become the Najhrabre You“. „Това е като да намериш спокойно място насред буря.“

Кейти Ридик, управляващ директор на консултантската фирма High Lantern Group, споделя това виждане. „Ако изпитвате скръб, страдате от травма или имате други лични проблеми с психичното здраве, придържането към това, което познавате най-добре, може да ви помогне да поддържате продуктивността и благосъстоянието си, без да добавяте допълнителен натиск“, казва тя. „Може също да има положителната полза от това, че все още се чувствате като ценен член на екипа.“

Понякога стресът идва от самата работа, като например съвпадането на много дейности извън зоната ви на комфорт, казва Джоузеф Галасо, клиничен психолог и главен изпълнителен директор на Baker Street Behavioral Health „Ако вече опитвате нещо ново или няколко нови неща, които изискват от вас да бъдете извън зоната си на комфорт, то е нормално да кажете „не“ на други задачи“.

Щастливи сте в ролята, която изпълнявате

Ако в момента се занимавате с нещо, с което се справяте добре, обичате работата си и не сте против идеята да правите това години наред, то няма нищо лошо в това да останете в зоната си на комфорт , казва Шерил Науман, ръководител на отдел Човешки ресурси към Университета във Финикс.

„Ако смятате, че ролята ви няма да бъде застрашена от нововъзникващите технологии и сте доста уверени, че ИИ няма да поеме ключови части от работата ви и да ви направи ненужни, тогава оставането на настоящата ви роля може да е напълно приемливо, " обяснява тя.

Важно е обаче да се уверите, че няма да съжалявате за това решение. „Повечето хора смятат, че излизането от тяхната зона на комфорт предлага повече удовлетворение и по-големи награди в дългосрочен план“, добавя Науман. „Неприятните чувства, които вървят ръка за ръка с пропуснати възможности и шансове, които сте пренебрегнали, може да имат по-голямо влияние с течение на времето, отколкото краткосрочния дискомфорт“.

Трябва да бъдете ефективни и точни

Вашата зона на комфорт е дом на уменията, които сте усвоили. Тя отразява вашата ефективността и производителността ви, казва Кейтлин Колинс, организационен психолог и програмен стратегически директор в Betterworks, софтуерна компания за управление на цели.

„Експертният опит може да доведе до постоянно висококачествена работа и може да бъде особено ценен в роли, които изискват прецизност и надеждност“, обяснява тя. „На това ниво служителят се превръща в модел за подражание, дори ако не преподава активно на другите и няма за цел да дава пример как дадено нещо може да се направи по най-добрия начин“, добавя Колинс.

Вашата зона на комфорт също може да помогне за защитата на ограничените ресурси, отбелязва Прайър. „Когато ресурсите са ограничени, независимо дали става въпрос за време, пари или хора, придържането към това, което знаете, че работи, може да ви помогне да извлечете максимума от това, което имате“, категорична тя.

Вашето представяне се следи отблизо или скоро ще бъде оценено

Ако сте в сезон на преглед на представянето или знаете, че ви оценяват, най-добрият начин да демонстрирате компетентност и да покажете постигнатото от вас е като останете в зоната си на комфорт, казва Джейсън Уокър, програмен директор и доцент по индустриална и организационна психология в Университета Адлер в Ванкувър.

„В ситуации, изискващи първокласно представяне, като по време на среща с клиент или оценка на ръководител, познатите рутинни процедури могат да повишат точността и надеждността“, казва той. „Това дава възможност на служителите да използват своите знания и увереност, за да постигнат добри резултати, когато залозите са високи“, обяснява Уокър.

Имате нужда от повече увереност

Ако сте преминали през поредица от предизвикателства или провали на работното място, може да се наложи да си вземете почивка, за да изградите или възстановите увереността си, казва Прайър.

„Ако не се чувствате сигурни в себе си, работата в зоната ви на комфорт може да ви помогне да натрупате някои победи, стига да се ангажирате да излезете от тази зона след това“, подчертава тя. Според нея тези малки успехи могат да повишат увереността ви и да ви подготвят за по-големи предизвикателства по пътя.

Независимо дали оставате вътре в зоната на комфорт или излизат от нея, ключът е в баланса, казва Колинс. „Въпреки че оставането в зоната на комфорт има своите предимства, за служителите е изключително важно периодично да се предизвикват, да растат и да се адаптират“, обяснява тя. „Насърчаването на балансиран подход, при който служителите имат възможности както за стабилност, така и за растеж, може да създаде по-динамична и устойчива работна сила“.

……………….

Стефани Воза за FаstCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ