В разгара на рецесията на доверие

В разгара на рецесията на доверие

В разгара на рецесията на доверие

Бизнес консултантите Рон Каручи и Дори Кларк споделят идеи как да си изградим репутация на надежден човек във времена на несигурност

Ако ви е трудно да се доверите на някого в наши дни - от политически лидери до корпоративни титани, не сте сами. Според проучването на Edelman's Trust Barometer 2022, 60% от хората не се доверяват на нищо, докато не видят доказателства. Ние сме в разгара на „рецесия на доверието“.

Спечелването и запазването на доверието на най-важните хора в живота ни е нещо, което вече не можем да приемаме за даденост. Както установи Рон Каручи в своето 15-годишно дългосрочно проучване на над 3200 лидери в "Бъди честен: ръководство за силата на истината, справедливостта и целта", летвата да бъдеш считан за надежден е по-висока от всякога. Едва ли ще е достатъчно да не лъжете или да сте напълно надежден, за да спечелите добра репутация. И така, в едно цинично и скептично общество, как най-добре можем да си гарантираме признанието на нашите колеги, партьори и приятели, че ние наистина заслужаваме доверие?

Открихме четири неочаквани практики, които, наред с други предимства, всъщност служат за изграждане на доверие.

Създавайте връзки с конкурентите

Лесно е да спечелим доверието на онези, които мислят като нас, с които сме на една и съща "честота". Но си струва да обърнем специално внимание на това как взаимодействаме с „външни хора“, например със служители от различни отдели. В една организация голяма част от най-важната работа се случва на границата между отделите, където много заинтересовани страни ни виждат в действие.

За съжаление, тези граници създават изолация и е лесно да станете съперници поради конкуриращи се показатели и приоритети или натрупано недоверие. Но именно в тези "шевове", където се събират ключови функции, се създава най-голямата стойност на компанията. Например както продажбите, така и маркетингът трябва да осигурят страхотно клиентско изживяване. Този, който създава трансгранични съюзи, печели повече доверие не само от собствения си екип, но и от противниковите отбори. Смелостта да служим на общото благо заедно с другите показва желание да оставим егото си настрана. И това се отплаща с повече доверие в замяна.

Покажете готовност да променяте мнението си

Насърчавайки активно инакомислието вие давате глас на другите чрез ритуали, които ги провокират да раждат нестандартни идеи, да дават откровена обратна връзка или да показват собствената си уязвимост. Например, можете да откривате срещи, като накарате участниците да напишат идеи, отзиви или проблеми на картички, без да посочват имената си, след което да бъдат избрани една или две на произволен принцип за обсъждане. Анонимността ще накара хората да се чувстват безопасно, но и свободни да участват в процеса.

Еднакво важно е да използвате гласа си както за обратна връзка, така и за изразяване на несъгласие, като по този начин помагате на другите да подобрят своите идеи и работа. Ако ви е трудно да бъдете честни с важните хора в живота си и се притеснявате как ще реагират, това най-вероятно означава, че не сте спечелили доверието им. Не позволявайте на вътрешния дискомфорт да ви предпази от предложения, които биха могли да им помогнат да растат. Хората естествено се доверяват на тези, които се грижат достатъчно за тях, предоставяйки им ценна информация, която другите няма да предоставят. (И ако откриете, че възгледите ви са били ограничени и новите данни са променили гледната ви точка, покажете смирение и признайте погрешността на вашите заключения).

Изберете дългосрочното мислене пред краткосрочните изгоди

Един от резултатите от Барометъра на доверието на Edelman за 2022 г. е необходимостта от съсредоточаване върху дългосрочното мислене за създаване на дългосрочни решения, които възстановяват доверието.

Има хипотеза, че краткосрочното мислене провокира повече разделение, тъй като резултатите често водят до победители и губещи. И когато сте готови да пожертвате краткосрочни печалби - например като посъветвате потенциален клиент да не купува от вас продукт или услуга, от които не се нуждае - вие създавате дългосрочно доверие, защото той осъзнава, че вие се грижите по най-добрия начин за неговите интереси. В книгата си "Дългата игра: Как да мислим дългосрочно в един краткосрочен свят", Дори Кларк обсъжда концепцията за „стратегическо търпение“. Не винаги е приятно да чакаме нещо да се развие или да работи по начина, по който искаме, но когато направим съзнателен избор да отложим удовлетворението, често сме в състояние да постигнем резултати, които не биха били възможни, ако се стремим само към " бързи удари."

Подчертавайте приноса на другите

Лесно е да се съгласим, че хората, които са прекалено заети със самореклама или прекалено ангажирани със себе си, трудно биха печелили доверието на другите, но това, което е по-малко очевидно, е колко важно е съзнателно да помагате на другите да блеснат. Търсете начини да позволите на хората да покажат таланта си. Например, поканете тези, които не са твърде видими, да представят важните си проекти пред по-широка аудитория във вашата компания. Или посъветвайте организаторите на срещите, които посещавате, да се вслушат в предложението на някой, за когото знаете, че има страхотна идея и се опитва тя да бъде чута. Вероятно ще успеете да свържете някой познат с кариерни стремежи с хора от структури, които могат да помогнат за сбъдването на мечтите му. Станете известни като човек, който цени приноса на другите и се грижи те да бъдат забелязвани и да получават признание в цялата организация.

В професионалните отношения няма нищо по-важно от оценката, че заслужавате доверие. Вече не можем да разчитаме на доверието от другите само, защото не сме го нарушили. В свят на голяма неопределеност трябва да сме сигурни, че нашата надеждност е недвусмислено призната от другите. Вашите колеги несъмнено ще споделят истории за своите преживявания с вас. Като следвате тези стратегии, можете да сте сигурни, че това ще бъдат истории, с които се гордеете.

Източник: Fast Company

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ