Завой в корпоративната култура: Служителите са по-важни от клиентите

Завой в корпоративната култура: Служителите са по-важни от клиентите

Изплюйте често повтаряната максима, че „клиентът е винаги прав“ и Жозая Хъмфри и Марк МакДоналд ще поклатят неодобрително глава. Двамата главни изпълнителни директори и основатели на компанията за мобилни приложения Appster ръководят фирмата на съвсем различен принцип: служителите са по-важни клиентите.

Тригодишната австралийска компанията с персонал от 150 души вече има офиси в Сан Франциско, Мелбърн и Индия и се разраства главоломно, като се очаква да наеме още 50 служителя до края на годината и още стотици през 2015. И все пак фирмата е изправена пред голям проблем – намирането на онзи рядък талант, който е склонен да работи часове наред за възможността да реализира нови, предизвикателни проекти, които в крайна сметка могат да се превърнат в поредния Facebook.

Като доказателство, че стратегията им е стабилна, Хъмфри цитира популярна статия от Harvard Business Review, демонстрираща връзката между удовлетворението на служителите, това на клиентите и голямата печалба. Накратко, проучвания сочат, че щастливите служители вършат повече работа, в резултат на което компанията печели лоялни клиенти и високи доходи. „Наистина се стремим да правим клиентите си щастливи, но смятаме, че това се постига, като първо се убедим, че работниците ни обичат работата си“, казва Хъмфри.

Ето и още от причините дуото да поставя подчинените си на първо място.

Фирмената култура и търговската марка са едно и също нещо.

Колкото и да се опитвате да създадете определена представа за марката си чрез позициониране, клиентите винаги ще вярват преди всичко на онова, което запознати лица казват за фирмената култура. „Няма да повярвате колко много проекти сме печелили само защото наши клиенти са посетили сайта Glassdoor и са прочели мненията на нашите служители за фирмата“, казва МакДоналд. „Компаниите могат да фалшифицират всякакви видове рецензии и препоръки, могат да събират купища харесвания във Facebook, но не могат да подправят степента на удовлетвореност на подчинените си, а тя е от огромно значение.“

Не можете да контролирате действията на служителите си

МакДоналд казва, че разделението във всички индустрии става все по-малко и някой, който някога е работил за вашата компания, накрая може да стане човекът, който взема решения за това, дали да разреши на друга компания да купува вашите продукти или услуги. „Не искате да разваляте взаимоотношенията си с хората“, казва той. „Имало е много случаи, в които сме помагали на наши бивши служители да си намерят нова работа и сме посветили част от дейността на HR екипа си на това, да създават нови контакти и да поддържат и помагат на старите.“

Препоръките от работниците са от огромно значение

Намирането на талантливи кадри е голямо препятствие за всяка стартираща технологична компания, но помнете, че всеки ваш невероятен продавач или дизайнер познава поне още шепа хора, също толкова невероятни в работата си. „Препоръките, които ваши служители ви дават за потенциални работници, не са като да препоръчате филм или ресторант на някого“, казва МакДоналд. „Така те наистина помагат на някого да вземе важно решение за живота си. Затова бързото ни издигане като компания зависи много от препоръките на нашите служители.

Клиентите не са винаги прави

Appster дори окуражава работниците си да оспорват желанията на клиентите, защото сляпото изпълнение не води до иновации.

Щастливите работници са активни в справянето с проблемите

Главоломният растеж неизбежно е съпроводен от огромна бъркотия. „Независимо колко опитни са ръководителите и колко страхотен е екипът ви, ще се сблъсквате с проблеми. Това е положението“, казва МакДоналд. „Ако имате силна общност и фирмена култура, ориентирани към работниците, ще забележите как последните проявяват по-голяма инициативност в справянето с препятствия, преди те да са ескалирали.  

Източник: Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ