Как да прецените правилния работодател?

Как да прецените правилния работодател?

Как да прецените правилния работодател?

Отдавна е известно, че компаниите, които създават чудесна работна атмосфера, жънат големи ползи от това. Текучеството е по-малко, финансите – по-стабилни, отколкото при конкурентите, а кандидатите, желаещи да постъпят на работа, като правило са най-добрите.

По-малко очевидни са обаче ползите, на които се радват отделните служители, които умно избират работната среда, в която самите те искат да прекарват дните си. Когато сте на интервю за следващата си работа, си отваряйте очите за важните подробности от културата на компанията. Те не само ще са от значение за новата стъпка в кариерата ви, но, ако изберете правилно, ще повишат желанието, с което се трудите, продуктивността и цялостното ви доволство.

Затова помнете тези стратегии, когато преценявате следващия си потенциален работодател.

1.Наблюдавайте как общуват хората. Често толкова се тревожим как ще се представим самите ние на интервюто, че дори не забелязваме начина на общуване на служителите около себе си. А това е много важно. Обърнете внимание по какъв начин си говорят хората в тази компания и как се отнасят мениджърите към своите служители. Когато например ви интервюират няколко души, те прекъсват ли се един друг, или с уважение оставят колегите да завършат мисълта си? Витае ли в офиса усещането за равенство, или се чувства полъхът на йерархията и подчинението?

2.Обърнете внимание на дреболиите. Компаниите разкриват лицето си, когато подхождат към най-рутинните задачи. Обърнете внимание как са насрочени интервютата и срещите ви, как се координират отделните звена от веригата и дори колко весели и заинтригувани изглеждат наемащите мениджъри. Една приятелка прекара наскоро цял ден в интервюта с една консултантска компания и докато беше там, две от шестте й събеседвания бяха отменени спонтанно. Един от интервюиращите мениджъри не знаел, че трябва да говори с нея и бил заменен от неподготвен човек, който не се чувствал комфортно. Не е изненадващо, че приятелката ми не пожела да работи за тази компания. Когато после провери коментарите в сайта за служителски мнения Glassdoor.com, откри, че оплакване №1 от служителите в тази фирма е, че средата е хаотична и нефункционална!

3.Бъдете в хармония с потенциалния шеф. Казано е, че хората не напускат работа – нито компаниите си – те напускат своите шефове. Всъщност 70% от доброволно напускащите споделят, че пряката причина за това е именно началникът. Вашият мениджър влияе ежедневно върху способността ви да давате най-доброто от себе си и да израствате, и на едно основно ниво определя дали ще се чувствате добре приети и уважавани. Обърнете внимание как общувате с потенциалния си шеф, доколко оптимистично или песимистично говори той или тя за ролята ви и как ще отговори на въпроса „Как би изглеждало за Вас идеалното партньорство с човека, който ще заеме този пост?“.

4.Потърсете конфликта. Колкото и неинтуитивно да звучи да подлагате на разпит един потенциален работодател, въпросите около начина, по който се справя той с несъгласията, са изключително важни. Природата на всяко бизнес начинание се определя от взаимодействията, и най-вече от конфликтите и начините за разрешаването им. Запитайте интервюиращия „Как се справя организацията с различията в мненията сред сътрудниците си? Как се справяте като екип, когато целите са неопределени? Като мениджър, как Вие лично разрешавате конфликтите?“. Когато чуете как отговарят на въпросите ви, ще си създадете усещане дали фирмата е демократична, или се ръководи на йерархично ниво – а също така и какви неписани правила играят там.

Накрая трябва да споменем, че за търсещия работа е добре да има колкото се може повече срещи с потенциалния си работодател. Надникнете в работната обстановка така, както би го направил един антрополог или консултант, с помощта на по-горните съвети. После бъдете брутално честни със себе си за резултатите.

По материали от RealBusiness

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ