С кого трябва да сте любезни на работното място?

С кого трябва да сте любезни на работното място?

Работната етика и безупречното представяне ще ви помогнат, но отношенията с другите определят успеха на кариерата ви.

„Хората трябва да запомнят, че успехът им зависи от това дали колегите ги харесват”, смята Майкъл Кър, международен бизнес оратор и автор на книгата „Предимството на хумора”. „От друга страна, ако дразните някого, може да създадете конфликти, безрезултатност и стрес. Това ще повлияе върху начина, по който се чувствате на работното си място”, казва той. 

Райън Кан, основател на The Hired Group и създател на онлайн курсовете в САЩ „Как да ви наемат”, се съгласява с това мнение. „Способността да създадете позитивни работни отношения с колегите и шефа си е основно предимство в кариерата”, допълва той и добавя: „Никога не знаете от кого ще ви потрябват помощ или съвет”.

И Кър, и Кан, казват, че трябва да се отнасяме с всички, без значение от мястото им в компанията, по начина, по който искаме те да се отнасят с нас. Въпреки това, има няколко личности, с които трябва да сме особено мили, за да напреднем в кариерата. Ето кои са те. 

1. Шефът. 

Вашият мениджър взема решения за повишенията и увеличенията на заплатите, дори за минута не забравяйте това! Той назначава проектите, предоставя обратна връзка за вашето представяне пред управителите от по-горен ранг, и в крайна сметка, е човекът, който прави професионалния ви живот чудесен или непоносим.

Не трябва (и не бива) да ставате най-добри приятели с мениджъра си. В никакъв случай не трябва да сте подмазвач, но от време на време си струва да преглътнете егото си в името на бъдещата кариера. Освен това, ако някога се преместите на друго работно място и ви е нужна препоръка от него, трябва да разчитате, че ще напише позитивни впечатления за вас.

2. Главният изпълнителен директор. 

Това е ясно. Кой не би искал главният изпълнителен директор да го харесва?

3. Офис администраторът. 

Може би се нуждаете някой бързо да подмени мастилото на принтера, преди важната ви презентация? Или ви трябва залата за конференции, но някой друг вече я е резервирал? Ако сте близки с офис администратора, той може би ще ви съдейства в такива ситуации. Хората като него имат влияние. Не се възползвайте, но се сближете с тях.

4. Рецепционистът или охраната.

Те са наясно с всичко, което се случва в сградата. Те са тайните очи и уши на вашата организация. И все пак, внимавайте със стоенето при тях, защото не е във ваша полза колегите да си мислят, че сте клюкарката на офиса. Дръжте се приятелски с човека на рецепцията или охранителя и помнете: не вярвайте на всичко, което ви кажат!

„Рецепционистите са важни хора, с които да се опознаете”, казва Кър. „Те често знаят много за компанията и могат да ви помогнат неочаквано, например да проверят за важна пратка, която очаквате, или да ви кажат кога някой е пристигнал в сградата”, продължава той. 

Освен това, тези хора вероятно са първите, които виждате всяка сутрин на влизане в офиса. Винаги е приятно да започнете деня с едно приятелско „Добро утро!”, което ще са склонни да ви кажат, ако ви харесват.

5. Счетоводителят.

По-добре поддържайте добри отношения с човека, който се занимава с отчетите за приходи и разходи на компанията ви. Финансовите документи понякога са объркващи и подвеждащи. Може да имате въпроси по тях, или да допуснете грешка, когато ги попълвате. Ако се разбирате добре със счетоводителя, ще разчитате на помощта му.

„Ако се сближите с хората, които изпълняват важни финансови роли, ще извлечете полза, когато управлявате голям договор или важна покупка през бюрократичната система. Ще си спестите много нерви, ако счетоводителите са на ваша страна в такива ситуации.”

6. Компютърният специалист.

„Изключително важно е да спечелите хората от IT отдела!”, казва Кър. „Когато се появи технически проблем, те ще ви спасят със своята отзивчивост и подкрепа.”

„От значение е да опознаете хората, които изпълняват различни роли в отдела ви,” казва Кан. „Предлагам следното: отделете си време всяка седмица, за да обядвате с различни колеги. И без това трябва да ядете, а така ще научите повече за живота на колегите си.” Според Кан, най-лесният начин искрено да се поинтересувате от хората, е да запомните имената им и ситуациите, в които сте работили заедно. „Ако лесно забравяте, си водете записки в списъка с контакти”, съветва той. И припомня, че комплиментите са важни, когато са искрени.

Предложете своята помощ и зачитайте приноса на колегите. Така те ще видят, че уважавате тяхната преценка и ги цените.

7. Експертът по човешки ресурси. 

Хората от HR отдела могат да отговорят на всеки въпрос, който имате относно помощи, допълнителни печалби, политики и ведомостта за заплатите. Ако някога имате въпроси или нещо ви тревожи, трябва да се обърнете към тях. Ако ви харесат, може да отговорят по-бързо, или да дадат приоритет на проблема ви.

Кър добавя: „Трябва да сте особено любезни с отдела по човешки ресурси. Първо, хората там знаят много и второ, тяхното мнение за вашето представяне в компанията е много важно.”

Искреността също играе роля. Никой не харесва лицемерни хора, които се преструват на мили, само за да направят впечатление. Важно е да бъдете себе си. Помнете, че колкото сте по-любезни и отзивчиви, толкова по-лесна и спокойна ще е работата ви. Ще създавате по-малко конфликти, ще завършвате по-ползотворно задачите и ще сте по-доволни.

Дайте си време да опознаете истински какви са колегите ви като хора. Нужни са съвсем малко усилия, а и кой знае, може да намерите верни приятели сред тях.

Източник: BusinessInsider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ