Ясни и последователни в LinkedIn? Ето как!
Преди година съставих списък, който има за цел да помага на клиентите ми да усъвършенстват профилите и публикациите си в LinkedIn. Преди няколко седмици ми хрумна една мисъл: защо пазя този списък в тайна?
Нямаше причина.
Не смятам, че всеки ще се съгласи с него, но много от клиентите ми се радват на значителен успех, следвайки моите съвети.
Можете сами да прочетете СПИСЪКА, но нека ви споделя няколко свои наблюдения:
1. Трябва да осигурите контекст на публиката.
LinkedIn профилът ви ще бъде разглеждан от хора, които нямат представа що за човек сте. Да предположим, че не знаят нищо за вас – защото в действителност е така. Не знаят дали сте отвеян загубеняк или вторият най-брилянтен човек на планетата. Не знаят дали „маркетингов експерт“ означава, че сте продавали гевреци всяка неделя в университетското общежитие, или сте управлявали бюджет от 1 милиард долара в IBM.
Трябва да разкажете всичко за себе си.
2. Хората търсят причина да ви игнорират.
В LinkedIn има над 400 милиона профила. Никой не инвестира време в това, да дава кредит на доверие на всеки потребител. Никой не казва, „Разбира се, неговият профил е объркващ и пълен с грешки, но съм сигурен, че Петар Георгиев е чудесен човек, когото незабавно трябва да наема“.
Ако другите не открият убедителна причина, за да се свържат с вас, ще ви подминат.
Ако не им дадете такава причина, няма кой да го стори вместо вас.
3. Много е лесно да объркате заетите хора.
П.П. Всички сме заети.
Ако не включите глаголи в „Кратко изложение“ (Summary), ще объркате публиката си.
Ако започнете да разказвате истории от детството си в „Кратко изложение“, ще объркате публиката си.
Освен ако не сте изключително талантливи и наясно със себе си, да се правите на особено сладки и чаровни ще ви излезе през носа.
Обяснете на хората как точно можете да им помогнете. Затова обичам кратките изложения, които започват с: „Клиентите звънят на мен, когато....“ Ето ви измислен пример, за да разберете колко ефективен е този подход:
„Клиентите ми звъня, когато имат нужда от нов сайт за електронна търговия срещу по-малко от $2500; направените от мен сайтове обикновено удвояват или утрояват продажбите си.“
4. Пишете ясно и просто.
Когато пиша статия, имам едно-единствено послание, което искам да предам. Същото важи и за публикациите в профила ви.
Но много хора включват две, три или дори 4 послания в една публикация. Някои дори не знаят какво е посланието им – просто публикуват нещо.
Смятате ли, че това е ефективно?
Не!
Моите статии са доста по-кратки от тези на много други автори. Дали е защото нямам какво толкова да кажа? Не – писал съм повече материали за LinkedIn от 99,9999999% от населението на Земята. Но щом кажа онова, което искам, спирам.
Брус Касаноф, биографичен писател и професионален коуч, за LinkedIn.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.