Digital age: Новият "ултра високоскоростен" влак, който ще се движи с 1000 км/ч, счупи световния рекорд
China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), основният изпълнител на аерокосмическата отбрана, работещ за правителството в Пекин, твърди, че е счупил всички известни рекорди за скорост на сушата с прототип на "ултра високоскоростен" влак. Той надминава предишния рекорд от 623 километра в час, поставен от друг влак „maglev“ през октомври миналата година.
Целта им е да достигнат 1000 километра в час във вакуумна тръба. Компанията, която посочва, че все още не може да разкрие достигнатата скорост, тъй като е „класифицирана“ под строга секретност твърди, че нейното ново магнитно левитационно превозно средство със свръхпроводящи магнити е радикален скок в технологията „maglev“. „hyperloop“, изглежда, все още е жив в Китай.
Тестът на влака е извършен на тестова линия с дължина два километра. Ключовото постижение в този тест беше стабилната левитация на влака в тръба с нисък вакуум. За първи път, казват те, това е постигнато с тази технология, пише El Confidencial.
Аерокосмически технологии и свръхпроводници
Според CASIC ключът е комбинацията от няколко аерокосмически технологии и използването на нови свръхпроводници, които намаляват електрическото съпротивление и позволяват по-ефективна магнитна левитация.
Този тип левитация при тези скорости изисква изключително прецизно инженерство, казват те, с максимална допустима вариация на пистата от само 0,3 милиметра. От компанията уверяват, че тази прецизност е от съществено значение за работата на система от такъв клас. Без него стабилността на влака би била невъзможна. Проектът за този свръхвисокоскоростен наземен „самолет“ е насочен към скорости до 1000 километра в час, огромно увеличение в сравнение с настоящите високоскоростни железопътни системи, а също и на търговската авиация.
Остава да се види обаче дали те наистина могат да убедят правителството в Пекин да направи необходимите инвестиции. Километърът на линията hyperloop е десетки пъти по-скъп от конвенционален високоскоростен влак и в момента Китай вече разполага с най-голямата високоскоростна железопътна мрежа в света, с повече от 45 000 километра линии и типична скорост от 350 километри в час. Испания, втора в тази класация, има по-малко от 4500 километра линии.
Предизвикателства пред проекта
Технологично и въпреки успеха на теста, проектът е изправен пред значителни предизвикателства. Една от основните пречки е поддържането на състояние на вакуум вътре в тръбите за дълги периоди, което е от съществено значение за намаляване на въздушното съпротивление и постигане на тази скорост от над 1000 км/ч. Това изискване представлява огромни предизвикателства при производството и монтажа, което води до високата цена, спомената по-горе. Друго предизвикателство е липсата на данни, които позволяват 100% дигитално развитие на проекта. Конструкцията на този прототип, казват те, трябваше да бъде разработена чрез практика в изключително скъп итеративен процес.
Изстрелване в Космоса
След този тест остава разработването на нови системи за постигане на тяхната целева скорост. Но успехът на теста, казва CASIC, е солидна основа за бъдещи тестове с по-висока скорост и евентуалното изграждане на национална транспортна мрежа. Но не всичко е свързано с железниците. Отделът на CASIC, отговорен за проекта, също участва в разработването на аерокосмически електромагнитни системи за изстрелване. Идеята би била буквално да се построи оръдие като в „Пътешествието до Луната“ на Жул Верн, но с помощта на електромагнитно изстрелване. Тази цел обаче би била ограничена от физиката. Масата на изстрелване би била много по-малка от тази, която може да носи една химическа ракета, но това е вълнуваща и евтина възможност за превоз на по-малки товари.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.