Три атрактивни маркетинг акции в самолети

Служител на Virgin с Google Glass посреща пътник преди той да се качи на борда.

Най-страхотните авиокомпании по света измислят уникални инициативи, за да направят по-интересно изживяването на пътниците по време на полет. Пътуването със самолети днес не е толкова атрактивно, колкото бе през 60-те и 70-те години, заради множество ограничения за безопасност на борда. Въпреки това, то може да бъде разчупено.

Доказват го уникалните маркетинг акции на Virgin Atlantic, British Airways. За техните инициативи разказват авторите в сайта PSFK.

Без да е изненада за мнозина, компанията за авиопревози на сър Ричард Брансън Virgin America се показа още веднъж като водеща в иновациите спрямо конкурентните си. Припомняме, тя използва забавлението на борда като конкурентно предимство. Наскоро Virgin представи нова социална мрежа, която работи само по време на полетите й, и позволява на пасажерите да комуникират с хора от контактите си в LinkedIn, докато са на летището или самолетът лети. Това става възможно, като инсталират преди полета на телефона или таблета си приложението Here On Biz. Wi-fi услугата на Virgin и приложно-програмен интерфейс (API) за проследяване на местоположение позволяват на хората да се свързват с други на борда, с пасажери на борда на други самолети на Virgin, които също летят в момента, или сдруги, които се намират в дестинацията им. Услугата е предназначена за бизнес клиенти, които летят по работа. 

Миналата година пък Virgin предложи на борда си и друго приложение за всички мъже и жени, на които им е скучно. С него те можеха да флиртуват като почерпят нещо за хапване или питие друг на борда. Можеха да си разменят съобщения и чрез специална система за пращане на такива послания от седлака на седалка.

На флирта залага и апликацията на име Wingman. Тя предлага хората да се свързват с други по време на полета, които намират за привлекателни, и да им показват това. Създадено от копирайтъра на BuzzFeed Габи Уейли, приложението предлага потребителите да създават приятелства, докато са във въздуха и дори, евентуално, може да им помогне да си намерят романтична връзка. Романсът между мъже и жени все по-често започва виртуално.

Британският бранд Harods пък обедини сили с British Airways и направи модно шоу на борда на самолет на компанията А380. Гостите на полета от Йоханесбург, Южна Африка, към английската столица Лондон се насладиха на часове демонстрация на модни дрехи и шампанско, сервирано от луксозния хотел The Saxon. В ревюто участваха модели на Стела Маккартни, Темпърли Лондон, Джени Пекъм , Виктория Бекъм.

Последен пример, но не по оригиналност, е и друга инициатива на Virgin Airlines. Типично в стила си винаги да експериментира, компанията планира да оборудва временно свои служители, чекиращи бордните карти на пасажерите й в Лондон с hi-tech очилата на Google - Google Glass. С тях дамите в червено на Virgin ще получават на място суперпесонализирана информация за пътника, който се качва в самолета, в момента, когато го погледнат. Очилата ще се използват тестово в продължение на шест седмици от служителите на Virgin, които обслужват първата класа на полетите й. Ако хората реагират положително, практиката ще бъде трайно установена. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ