Китайски компании се запасяват с чипове на Samsung от висок клас

Китайските технологични гиганти, включително Huawei и Baid, както и стартиращите компании се запасяват с полупроводници с памет с висока честотна лента (HBM) от Samsung Electronics в очакване САЩ отново да ограничат износа на чипове за Китай, предаде Ройтерс, позовавайки се на запознати източници.
Компаниите са увеличили закупуването на полупроводници, които могат да се използват за услуги с изкуствен интелект, от началото на тази година, като така Китай е донесъл около 330% от приходите на Samsung от HBM чипове през първата половина на 2024 г., според един от източниците.
Тези ходове показват как Китай се подготвя да поддържа технологичните си амбиции на фона на нарастващото търговско напрежение със САЩ и други западни нации. Те също така демонстрират как напрежението се отразява на световната верига за доставки на полупроводници.
Американските власти планират да разкрият пакет за контрол на износа този месец, който ще наложи нови ограничения върху доставките за китайската полупроводникова индустрия, съобщи Ройтерс миналата седмица.
Тези източници също казаха, че пакетът се очаква да изложи параметри за ограничаване на достъпа до чипове с памет с висока честотна лента. Министерството на търговията на САЩ отказа да коментира, но посочи в изявление миналата седмица, че непрекъснато оценява променящата се среда на заплахи и актуализира контрола върху износа, „за да защити националната сигурност на САЩ и да защити нашата технологична екосистема“.
Чиповете HBM са ключови компоненти в разработването на процесори от висок клас като тези на като Nvidia, които могат да се използват за генеративен изкуствен интелект.
Има само три големи производителя, произвеждащи HBM чипове - SK Hynix и Samsung от Южна Корея, както и базираната в САЩ Micron Technology.
Търсенето на чипове от Китай до голяма степен е фокусирано върху модела HBM2E, който е с две поколения зад най-модерната версия HBM3E, отбелязват източниците на Ройтерс. HBM. Глобалният бум на изкуствения интелект доведе до свиване на предлагането на модела от най-висок клас.
„Като се има предвид, че вътрешното технологично развитие все още не е напълно зряло, търсенето на Китай за HBM на Samsung стана изключително голямо, тъй като капацитетът на други производители вече е напълно резервиран от американски компании за изкуствен интелект“, каза Нори Чиу, инвестиционен директор в базираната в Сингапур White Oak Capital Partners.
Въпреки че е трудно да се оцени обемът или стойността на складираните HBM чипове в Китай, бизнеси, вариращи от производители на сателити до технологични фирми като Tencent ги купуват, казват източниците. Според един от източниците стартъпът за проектиране на чипове Haawking наскоро е поръчал HBM чипове от Samsung.
Междувременно Huaweiизползва полупроводници Samsung HBM2E, за да направи своя чип от висок клас Ascend AI.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Warner Bros. и HBO обявиха част от актьорския състав в предстоящия сериал за Хари Потър
Любопитно |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ФИФА обяви съдиите за световното клубно и по-строги правила за вратарите
Спорт |Джейми Даймън продаде акции на JPMorgan за около 31,5 млн. долара
Финанси |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.