Нидерландия пусна в тестов режим високоскоростният вакуумен влак Hyperloop
Компанията Hardt Hyperloop проведе успешно тестване на високоскоростен вакуумен влак, базиран на технологията Hyperloop, в град Вендам, провинция Грьонинген, в североизточната част на Холандия. Това се казва в съобщение на сайта на компанията.
Отбелязва се, че влакът със скорост от около 30 км/ч успешно е изминал първите 90 м от 420-метровата тръба, разположена в Европейския център Hyperloop. Както отбеляза Маринус ван дер Мейс, директор по технологиите и инженерството на Hardt Hyperloop, компанията планира да продължи тестовете, включително при пълна скорост на влака, близо до 100 км/ч. Следващият етап от тестовете, който включва движение на влака със скорост 80-100 км/ч, както и някои други тестове на технологията в практиката, се планира да приключи през следващата година.
Според германския телевизионен канал NTV, други компании по света също работят върху развитието на технологията Hyperloop. По-специално, в Китай има тестова площадка, където превозни средства, базирани на тази технология, достигат скорости до 700 км/ч. В САЩ обаче беше закрита компанията Hyperloop One, която разработваше подобен влак.
Идеята за Hyperloop е предложена от Илон Мъск през 2012 г. Концепцията предвижда капсули с пътници или товари да се движат в тръби над повърхността на земята в условия на силно разреден въздух със скорост до 1220 км/ч. През 2018 г. британският предприемач и основател на Virgin Group Ричард Брансън предложи изграждането на такава транспортна система в Индия - тя трябваше да свърже летището на индийския мегаполис Мумбай с град Пуна. Брансън дори получи предварително разрешение за изграждането му от ръководството на индийския щат Махаращра. В началото на 2020 г. обаче правителството на щата обяви, че проектът ще бъде спрян.
Hyperloop, компания, която работи за комерсиализиране на концепцията за високоскоростна технология, беше основана на 1 юни 2014 г. и реорганизирана и преименувана на 12 октомври 2017 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.